Alla inlägg under november 2011

Av Ohlsson - 8 november 2011 20:02

Har jag och Embla sysslat med idag.Har klickat in en nostarget som jag köpte från Canis för länge sen, och repeterat tass target.Tänker använda dem i framåtsändandet till olika tempo.Jag tycker mig inte få till det så bra som jag vill, så nu blir det ny strategi under vinterträningen.Repetera alla delar till bra utföranden och sen baklänges kedja dem.

Vem ,vet jag kanske använder target i krypet också, kan nog rikta huvudet rätt och då kommer nog höger armbåge ner.Idag har moffe varit hemma på besök.Imorgon ska både min och hans bil besiktias håll tummarna.På torsdag är det vägning och jag har inte brukat mycket allvar hittar inte viljan.


Av Ohlsson - 7 november 2011 11:40

Var det för mig och Embla i bruks igår.Ett godkänt resultat och vårt andra bästa poängmässigt inte så illa.Det har gått framåt i år, även om jag skulle viljat se mer utveckling.Detta räckte inte långt igår 13 plats av 15. Men vi gjorde alla delar, vissa riktigt bra.Nu får det tränas vidare och så kommer väl utvecklingen.Vi har ju tagit oss ur trean i lydnad så där har ju lagts en del träningstid.Inte att förglömmas.

Nu hoppas jag på att mer träning på krypet och framåtsändandet ska ge resultat.Och inte att förglömma spårupptag.Pelle hade fått värdefulla tips av vår spårmottagare i går.Och jag lärde mig ett och annat.

Tävla bruks tar tid igår åkte vi 06.00 och var hemma 18.01.Då kan man räkna ifrån 30 minuter på kyrkogården I Kristianstad, vi var inom och tände ett ljus.

Så idag blir det mycket softa på fm.

Slänger in en bild från ett spårläger 2009 väntar på sin tur gör Embla.O gisses vad grejjer man har i bilen.

 


Av Ohlsson - 3 november 2011 08:02

Vaknar med ett ryck 07.30 och tänker genast på något jobbrelaterat.Är jag överspänd,ansvarstagande eller bara knäpp.  Ja jag ringde dit ,så nu hoppas jag kunna släppa det och njuta av min lediga dag.


Har bestämt mig för att tävla sista tävlingen i Tollarp i helgen.Om man tittar på helgens tävling med facit i hand så var vi 15 från början.Nio bröt!!! . Men vi gick ju runt spåret:) jag bröt pga av mina dåliga tävlings nerver.Så sådär kass kan vi ju inte vara  om jag tänker efter.Skulle kanske göra det oftare.Det börjar tändas ett litet det var ju satan i mig så det blir nog ingen knyppling.  


Annars är det ledig helg,tävla, köra till kyrkogården.Tänkte hinna ett spår och ett uppletande på äng på lördag.

Pelle o Balder bjuder på en bild när de spårar .

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards