Alla inlägg under juli 2010

Av Ohlsson - 26 juli 2010 09:02

Det var långt att köra för dan. Var ju nu egentligen inte meningen utan skulle ingått i Ohlssonas semestertripp.Men eftersom vi valt att måla färdigt innan vi far så fick det bli en dagstur.Bra väder svalt och duggregn.Och jag är så nöjd,för jag tror att vi presterade ungefär som på träning.Och mer kan man inte begära.Vi höll ihop väldans bra både jag och hunden.Lite missar på olika ställen men det är saker som jag vet finns.Sena sitt,lätt för att nosa,sent läggande,tugg.Allt det här finns även på träning.Men vi var fokuserade,jag glömde hur jag gick i svängarna fy skäms.Och i stegförflyttningarna gick ett bilarm, jag sitter inte när det väsnas sa Embla och tappade koncentrationen.Inget förstapris fick vi till,så Eliten får vänta:) men den som väntar på nått gott......Men 1:a placering på prispallen .Och jag kan inte ljuga jag gillar det,även om man tävlar mot sig själv och sina resultat så är prispallen aldrig fel.En fin vinkaraff graverad Tingsryds bk och linneor, tror det är deras landskapsblomma fick vi.Idag får jag kolla av vagnen och sådant pyssel för sen drar vi snart.Öland på torskväll är bokat.

Av Ohlsson - 25 juli 2010 10:32

Har både jag och Embla blivit i veckan.Jag på klubben i onsdags,och Embla i torsdags i strövet .Jag tror hon körde ner nosen till jordgetingar.Stucken i örat och i ena tassen.Var lite flämtig och snabbandad den första timmen efter.

Snart är måla ett minne blott, ledigt idag och sen en dag kvar ungefär.Uterummets utsida skulle också behöva lite färg.Kan väl hinnas i höst.Jag har kommit med på Elitspårtävlingen i Hbg,vojne brukslydnad var ett tag sen vi tränade.Men vad då jag har betalat och får vara där hur jag än tränat.Lite kampanj veckan innan får det bli.Igår födelse kalas hos svärson trevligt.

Av Ohlsson - 23 juli 2010 20:26

Gult gult gult gult allting går i gult hår ,hud,naglar.Men nu är det bara en gavel kvar.Lite i morgon sen ledigt på söndag och förhoppningsvis färdigt på mån. Sen sticker vi på sem.Kvällstävling på Öland tors nästa vecka.Kampanj på fjärr mellen penseldragen ibland måste man pausa,då kör vi fjärr jag och Embla förstaskiften. Nu pizza och rose.

Av Ohlsson - 21 juli 2010 08:55

Aftonbladet jagar läsare.Så får du Hollywood rumpa.Tack för denna insikt men jag tror jag behåller min egen.Vete fan vad hollywoodaren har för krav.Ska kanske smörjas efter dusch, ha extra mjukt toa papper,celluitkräm och sånt.Nä min nordiska rumpa får va som den är,ganska nöjd, hänger:) med på det mesta,bra att sitta på,går fortfarande att vicka.

Dagen ska gå i gult måla måla måla.Men det blir snyggt som tusan tycker jag.

Av Ohlsson - 18 juli 2010 11:28

Var gång jag ser High Chapparall MANOLITO var gång jag ser Manolito.

  

Western fest på Kumle och där var han, jag fick med honom hem najs.

Fick även dras med hans kompis, men den slusken däckade fort.

  

Allt var som sig bör på en Westernfest. Saloon, hästuppställning och buffelhägn.

  

Indianer

  

Cow Girl

  

Guldgrävare

    

 

Nicki tog för säkerhets skull en koll på skylten innan hon bestämde sig för vad hon delade hägn med.Mycket löst och lyst folk .Kanhända det dyker upp fler på bloggen, ska bara kolla med sheriffen , vilka som ska lysas först.Mojjans gubbe blev vi av med mitt i natta.Trodde Sitting Bull  tatt han, men han var bara nani och hade sommnat bland hästkrafterna.Mojjan själv hade pistol och hon kunde sikta hon, tur hon inte laddat skarpt. Vissa fick en modernare variant av byxvatten, så går det när man djävlas med svärmor och söstera hennes. Men isbitar i form av hjärtan så gulligt. Krocketen hade lika många regler som deltagare, och vinnande lag ja vilka var det ? Glädjeflickor var det ont om,en och annan vars bäst före datum var så där skådades.Tack Kumle för en trevlig fest och 2011 års tema förpliktigar verkligen om man nu inte ska ha våtdräkt.

Bathing suit  vojne vojne.


Av Ohlsson - 16 juli 2010 22:57

Inte min men Emblas.Kom till Tollarp vid 17.15 rastade och fikade.Hejarklack med ,matsäck med.Anmäler, drar start nr7.Sitt i grupp och plats ,hon lägger sig på sittet.Vänta i bilen en stund i skuggan men ändå varmt då kräks Embla, bilsjuk??.Jag rastar och tycker hon känns ok.Bilen en stund igen,sen går vi för att vänta på vår tur kylduk på hunden.Då ulkar hon igen.Det är bara att gå in och säga att vi bryter när det blir vår tur.Kräkiga hundar ska slippa tävla.Surt hejarklacken får kolla klass ett.Och matsäcken finns ju kvar att njuta.Så kvällen blev ett fråge tecken, vi fick inte kollat var vi står.Men det kommer flera tävlingar.Det e nått visst med att tävla i Tollarp alltid så trevligt alla hälsar och skön stämmning.

Av Ohlsson - 16 juli 2010 10:22

Muck igår börjar inte bra det här.Embla tar ett regält tag om kampisen och lite av mitt magfläsk som sticker ut.Inte första gången blodvite uppstår..Vaknar i natt har nog ätit något olämpligt ,fy sjutton mår tjuvtjockt.Jajag går inte in på detaljer,med det har lugnat sig lite.hade lite panik i morse ville ju så gärna till Tollarp idag.Och det löser sig nog,frukosten är fortfarande kvar.Lite darrig i kroppen.Får glädjas åt en viktnedgång som man inte gjort sig förkänt av.

Av Ohlsson - 14 juli 2010 15:59

Nu rör det sig om 24tim och 14 min sen e de muck och semester 2010.Ska firas med hundträning kl 18 i morg bättre start kan man ej få eller hur.

Dagen i dag började med prommis på strövet på fm ,rätt så ok temeratur i skogen då.Blomm vattning tvätt och städ, dammsugning av bil och ica besök.

Nu är middan på gång o sen ska jag bara softa och träna sitt under march.För det har försvunnit ur Emblas minne i värmeböljan.Mitt minne är inte som det ska . Så vi får väl hjälpa varandra .Tollarp fredag, Kumlefest lördag. Sen ligger semesterdagarna där och lockar.Tingsryd,öland bland annat.ska njuta

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards