Alla inlägg under november 2010

Av Ohlsson - 28 november 2010 14:48

 Åkte till Svalöv tidigt .Mingla runt titta på Eliten då ringer telefonen.Pelle säger vet du om att du har väskan hemma med stamtavla och dykika dokument.Det hade jag missat,skyller på den kolhydrat fattiga kosten ( kan göra en trögtänkt :).Nu har jag världens bästa gubbe  som satte sig i bilen till Svalöv.Jag var ju ute i god tid så det löste sig.Hade Embla ute en hel del funkade bra  hon var vild och vacker.Det straffar sig lite men hellre det än när hon hänger med huvudet och tycker jag är skum.Jag var inte så skum idag.Lite nerver men bättre än sist.Några nollor och låga poäng men det gjorde inget alls för JAG tänkte och gjorde bra saker.En hund som tjuvar tog jag så gärna idag.Ligga i snö tycks inte bekomma henne alls.Och där det brister så gör det även så på träning och det kan bara botas med mera träning.GLAD:)      

Av Ohlsson - 27 november 2010 10:11

Helgens plan att hämta Tanja ändrades och där stod vi med en ledig fredag tillsammans.Jag föreslog Köpenhamn och med den tanken nattade vi tidigt torsdag kväll.Pling som vanligt så vaknade jag vid 05 då brukar mina knän protestera.

Köpenhamn kändes långt o jobbigt i det läget.Nya planer det blev Hbg fm kaffe med bakelse.Dunkerska och utställningarna den om Jean Baptist Bernadotte var vårt mål.Men såg även de andra  två om Hbg som vi sett innan men man hittar alltid nya saker.Sen tog vi båten till Helsingör och strosade och åt middag.En genomtrevlig dag som  husse och jag hade.Hundarna var hos hundvakten och det hade gått bra.

Idag ska det julmarknas lite i em. Spårträningen hoppades över då knäna protesterat även i natt.

Imorgon ska vi tävla i lydnad.Målet är att matte ska fungera normalt under tävlingen.Tänka bra och kloka saker att ta med sig till framtiden.Embla har inget större krav på sig än att hänga med.Och i denna vinter när man ligger vid hussefoten i sängen så är det inte helt givet.Balder däremot sitter vid ytterdörren och passar.Ska kanske byta lydnads hund:)

Av Ohlsson - 22 november 2010 18:16

Händelselöst

Disigt

Tröttsamt

Tveksamt

Tråkigt

Jobbigt

Javisst det är November

Av Ohlsson - 17 november 2010 19:57

Tacksam idag att vi har Tanja kvar och oskadd.Morgon halkan på motorvägen mellan Borås och Göteborg kunde förändrat vår familj.Man ska inget ta för givet.Det blir dagens visdomsord.Ta väl hand om varandra.

Av Ohlsson - 15 november 2010 22:25

<jobbade fredag, sem lör o sön.Lördag barndop en trevlig tillställning.Embla var dock inte nöjd att behöva vara hemma och vänta på sin måltid(hade ändå fått mat innan vi körde)En grå fäll var ganska strimlad.Söndagen spenderades på Söderåsens Bk och kollade hundtävling.Hem och sen iväg till Hbg för att fira farsdag hos syrran.God mat och trevligt spel.Nu väntar lite jobb i veckan och en jobbehelg.Ska försöka köra lite lydträning ons o torsdag.Fick till fem fina vittringar idag med analys och ingen stress:) alla pinnar synliga och utlagda tävlings mässigt.Fjärren fortfarande lite osäker men på gång igen.

Av Ohlsson - 10 november 2010 11:11

Bettan är ju borta och Col 474 har övertagit platsen som andra fiol.I och med detta också bytat namn går numera under namnet Columbia.För dagen ny besiktigad med blankt papper(bra jobbat husse).Ikväll inne träning, igår uteträning där jag var en riktigt kass förare.Fick ta ett pass på em också och då blev känslan bättre.Idag prommisen avklarad och lite trädgårds träning med fokus på fjärr och ff.Nu softa och köra ett varv med dammsugaren.Laga nått kasslergojs typ kylskåps inventering.Har snott en bild från Mias blogg.

Fotograf LISA LYHAGEN.

Min och Emblas favorit sysselsättning.Finns det något trevligare att göra med hund.Spåra är jättekul.Känns som om man ska ta och lägga ett imorgon.

  

Av Ohlsson - 6 november 2010 21:41

Dagens innehåll:

Spår, klok hund, hittar spåret väljer rätt håll, missar bara ett föremål ,nöjd matte.

Mat ,köttgryta god välagad,björnbärspaj muummms stolt kokerska.

Tvätt o städ  ja nåt litet, bra gjort.

Dansbands kampen Willez kvar, bra jobbat.

En alldeles lagom lördag.

  

Av Ohlsson - 5 november 2010 11:33

8 årig labrador igår nästan gratis.Att han stjäl vet vi ju,men det brukar ju vara Nst i tidningskorgen.Men ack nej igår sov jag till 9 och satt sen en stund vid datorn.Hoppade sen i duschen, kommer ut och kollar vad är det under köksbordet.

Cd fodral med två cd .Bilder från spårlägret 2008 /2oo9 och skivan med min och Emblas lydträning.Ingen cd läsare i världen läser de skivorna igen.

Jag blir   .Tur man är lite glömsk,så nu är jag glad igen.

Idag prommis ,vittrings träning och rutan. Imorgom spårdag.

Söndag trädgårds dag .

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards