Alla inlägg under juli 2014

Av Ohlsson - 16 juli 2014 12:40

Härlig fest !!! Lite bilder på mina snygga döttrar lyckades inte fånga alla tillsammans . Här kommer de.Helt klart brås de på mamma  

 

 

Av Ohlsson - 9 juli 2014 22:35

Länge sen jag skrev här, men mitt liv är inte innehålls löst för det.Det har hänt massor av saker.Jag har valt att satsa på mig själv för en hållbarare Monica.Just nu är jag i slutskedet på en 4 veckor lång sjukskrivning efter en GBP operation.Jag har funderat på detta i flera år, men av olika anledninger tvekat.Nu när även nära var med på tåget så gick det snabbt.Jag har bantat sen jag var tonåring och bevisligen inte lyckats något vidare.Har alltid varit aktiv och rörlig, men vid rökstoppet för 7 år sen skenade vikten katastrofalt.Med ett pajjat knä och en ständig daglig värk och ett skenande blodtryck var beslutet inte svårt.Eftersom jag bekostat min op själv så slapp jag undan en massa väntan.Från infomöte till op gick det fyra veckor.Jag mår förträffligt och har med flyt innan och op tappat 13kg redan.Fler finns att ta ,men de kommer att ta sin lilla tid.Men måste säga att jag mår bättre och är gladare än på många år.

Jag och Embla har tagit oss till mästar klass i rallylydnad.Vi hoppas på tre godkända resultat i år och sen går nog damen i pension.Om vi inte testar viltspår som pensionärs aktivering.

Myrrah och jag kämpar på ,jag lär mig massor ,men jag ska inte säga att det varit lätt.Platsliggning är vår nöt att knäcka ,ligga tryggt med främmande hundar.

Vi har en plan att träna lite agility nu framåt,jag vet inte om mitt knä kommer att hålla för att springa.Men under tiden jag tappar vikt så kör vi kontaktfält och slalominlärning .Annars kan man väl hyra in någon som springer ( sugen syrran?)Vi spårar och får ta tag i uppletet igen.

Jag hoppas att komma iform och orka några år till i skogen.Det sista året har varit kass ont i knä, op knä ,rehab knä.

Det har tagit bort lite av glädjen i hundträningen, men nu känner jag att den återvänder.Alltså prio Monica för framtiden Kram på er.

       



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards