Direktlänk till inlägg 20 april 2017

Start klass

Av Ohlsson - 20 april 2017 10:44

För tre år sen gjorde jag och embla vår 51 officiella start.Vi har tävlat lyd, bruks och rally.Samtidigt gjorde jag och Myrrah vår första rally start för tre år sen.Vi har kört rally ,testat nån lydtävling och så agilityn förståss som är hennes favorit gren.Nu i påskhelgen så gjorde jag och Blixtra vår första officiella start.Start klass i Burlöv.Och vi fick ett uppfyttnings resultat.Myrrah tävlade också men en nolla gjorde att vi bara fick till godkänt.Däremot så kändes hon helt ok att tävla med så det blir nog någon start till i startklassen.

Vad som slog mig var att jag var inte så nervös som jag brukade vara.Detr kändes väldigt skönt.Nu tränar vi vidare mot nya mål.Och så måste jag få till lite tid till att spåra.Myrrah är duktig Blixten kan nog bli om tid finnes.Men en appell vill jag få till i år med båda.Med förhoppning om sommar, så delar denna bild  fina Blixten allt jag önskade och lite till.  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ohlsson - 14 februari 2019 14:48

Saker blir inte alltid som man tänkt sig.Utmaningarna kanske blev för stora .Förutsättningarna var kanske inte opptimala.Ja orsakerna är många och långa och de tänker jag inte dryfta här.Men för mig blev det klart att mitt nya jobb som jag började 1/...

Av Ohlsson - 15 januari 2019 15:42

    Igår på min födelsedag for vi till stranden.Planen var Alestenar tänkte det kunde vara häftigt vid denna årstid,Men en halkig morgon, så planen ändrades till Ä-holm och sibirien. Det blåste förskräckligt underbart  .För mig som behövde rensa ...

Av Ohlsson - 13 januari 2019 13:54


 Idag händer det viktiga saker vi badar dinosaurier. Och det passar ju för mormor är ju typ från juratiden. Visst är det härligt att slabba med vatten, måla målarbok och bygga pussel. De två unga herrarna har ju lite olika önskningar.  ...

Av Ohlsson - 4 juni 2018 07:41

Nu har vi betat av ett av förra årets mål RLDF   . Vi hade uppflytt i och med en 100poängare,men vill ha titeln också. Så vi dammade av oss och anmälde till två klasser.Denna fantastiska hund som inte kört rally på ett år.Vi tränade med skyltar en gå...

Av Ohlsson - 20 maj 2018 23:10


Så länge så jag glömt lösenordet för bloggen.Vad händer här då.Ja Myrrah har tävlat en klass två  agility efter 13 månaders uppehåll och rehab träning.Det känns väldigt kul.Blixtra har tävlat klass 1 agility, det går undan,vi måste bli lite mer samst...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards