Alla inlägg under januari 2013

Av Ohlsson - 27 januari 2013 17:50

Var det idag för mig och Embla.Rallylydnad nybörjare  Lunds Bk arrangerade men i ridhus i Eslöv.Inget rallykörande blev det dit snömodd och dimma.Men vi hittade och kom i tid.Camilla hade ju varit ute en gång så hon hade lite koll, på hur man beter sig.Tre grupper nybörjare med ca 30 i varje poppis är detta.

Så trevligt att gå banan tillsammans med domaren och kunna fråga.Nerverna under kontroll, har inte byggt upp en massa inför det här med rally.Det ska vara en kul grej för mig och Embla nu när hon är lite penisionär.Tre banor på samma gång i ridhus gav inte stor plätt till uppvärmning.Blev insläppt när ekipaget före gick ut på banan.Embla skulle nog behövt 15 minuter i allafall .Lite tittig och nosig.Första skyltarna mycket ofokuserad sen kom vi oss.Avdrag för stramt koppel ,brister i samarbetet och snett sitt.Men den stora grejjen -10an är ju mitt minne, glömde att sätta hunden vid ett moment.Vi skrapar ihop 77poäng och har därmed ett godkänt resultat.Vilket var vår förhoppning för dagen.Kompisen vinner sin klass på 98 poäng .Bra reklam för vår coach TACK Sara.Men detta gav ju mersmak, så väl hemkommen åkte mappen med skyltar fram för att kolla in nästa klass.Dit kommer vi när vi har två resultat till som är godkända.Balder och Myrrah hade fått skogsprommenad så de verkade nöjda ock.Tror att jag ska testa lite rally med Myrrah.Känns som väldigt bra tävlings träning inför ev lydnadslydnad.

 

Av Ohlsson - 20 januari 2013 22:31

Så det blev ingen uppletande träning i fm.Känns inte bra för hundarna varken att jobba eller sitta i bilen o vänta på sin tur och hur ska man värma upp,man är ju iskall hur fort som helst igen.

En skogsprommis blev det senare på dagen då temperaturen var mer human.Balder ser läkt ut i munnen och svar får vi väl snart på hur tumören var.Har varit ledig ganska många dagar och det var vad jag behövde nu känner jag mig lite piggare.Smärtan i tå och fingerleder får man väl leva med.Men har kommit på att min  kropp mår bra av lite sammanhängande lediga dagar,försöker lägga så på nya schemat.

Tog med kameran ut härom dagen .

       

Av Ohlsson - 17 januari 2013 15:14

             

Av Ohlsson - 16 januari 2013 22:58

Sommar,inspiration,ork,träningstid,så får det bli lite bilder.

 

 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards