Alla inlägg under maj 2010

Av Ohlsson - 31 maj 2010 12:09

  


Jag vill hoppa av.Så känns livet just nu.Mycket kuliga saker händer, men alldeles för tätt in påvarandra.Dessutom vill de på jobbet att jag ska infinna mig där också, och lite mer än vanligt.Borde man ju vara tacksam för eller?? Har just nu ialla fall lyckats prova min kjol och kavaj sen ifjol. den passar JIPPIE.Så sparade jag några timmar i affären onsdag em eller torsdag kväll. Och nu slipper jag gå rumpebar på Filles student.Är jätte säker på att min systerson uppskattar att jag kommer.Men vilken tid FILLE?

Tanja ska examineras på fredag den 4 och den dagen lyckades jag byta så jag kan vara med.Full rulle alltså.Idag har jag lovat mig själv att dra ner på saker 2011.

Hoppas kunna hålla det , har ju som sagt svårt att säga nej.

Idag har jag hämtat Balders medicin han ska äta folsyra i 90 dagar till en början.Och köpt mer mat, så nu får han heta guldklimpen för billigt är det inte att hålla honom frisk.Sprutor, piller och specialmat.Som vilken penisionär som helst  

Av Ohlsson - 26 maj 2010 23:20

Balle har en tarm och maginflammation.Ska nu få medicin folsyra och fortsätta på idfoder.Han har ju svarat bra på det hitills.Vi ska även ta om en del prover för ytterligare tester, hans blodvärden var ju inte så bra.Så får vi se om det bringas mer klarhet. Bara att han inte kräkts på 1 vecka känns bra.Varit på möte på klubben ikväll och imorgon har vi månadstävling, funderar på att ställa upp i trean.Tränade en stund idag på fm, gick av natten i morse men hade en sovande.Det blir inte så många timmar sömn, men det funkar för det mesta men nu är jag trött som tusan.Godnatt. 


Av Ohlsson - 25 maj 2010 20:20

Kompade ut från min natt kl 06.00 i morse.Hem och följde med husse till Lund.Han skulle på en undersökning där.

Jag körde, började bra, missa avfarten i Hbg.Fick köra in om stan i stället, som tur var vi lantisar ute i väldigt god tid.Fram kom vi i allafall och fick parkerat i parkeringshus.Biljett dit och biljett hit.Man är ju inte världsvan precis.I klippan finns inte ens betalparkering.Tog en fika på sjukan 2 kaffe och 2 mackor med räkor och ägg 140 spänn.Måste metat var räka för hand typ. Kunde lika gärna ätit middag.Lite soffläge på em , blåste så ingen ville ge sig ut på promenad.Jobbe natt igen sen ledig i morgon. Får kompensera dogsen med en längre promenad då.Var gång jag är i en stad så blir jag glad för lilla Klippan. Lugnt, inga trafik kaos,parkeringshus och så.I morgon ska jag försöka få  svar på Balders sista prover.Men den skonsamma maten gör gott ännu inget kräk.




Av Ohlsson - 24 maj 2010 16:10

Kan man väl kalla det just nu jobbar en del, en fridag på 9 dagar.Men den lyckas hammna på onsdag och då är det möte på klubben.Har iallafall fått till bra träning i dag.Blev väckt tidigt av telefon som undrade om jag ville jobba på skolan.Det ville jag inte! Ska jobba inatt och hade lite annat inplanerat.Åkte till skogs och promenerade, sen till klubb i närheten där jag också är medlem.Tränade på deras appell plan.Fritt följ, dum ruta och vanlig ruta, sen paus och belöning.Fritt följ och fjärr sen belöning.Och sist inkallningar med stå och ligg på deras andra plan.

Baklänges kedjade inkallningen.Mycket nöjd med damens insats och koncentration.Åkte sen till posten i klippan och tränade frittfölj och en fjärr på gångstigen vid parkeringen där.Lite lagom störning.Jag är nöjd med prestationen.

Älskar att träna hund. Synd att man måste göra en massa annat också.tips vinst ja tack.



Av Ohlsson - 23 maj 2010 20:46

Årets första grillning i Söndraby på fredags kvällen.GOTT.Lördagen innehöll spår husse la ett långt klurigt Elitspår till Embla och mig.Måste jobba på kondisen jag har dåligt med ork.Embla tar också lite slut,då tappar vi pinnmarkering ,jag är glad att hon jobbar för att behålla spåret, men vi ska ha allt.Balder har inte kräkts på 1 vecka nu, tuggar inte om och verkar må bättre så han och husse fick ett spår på 750m.Här är ju stegräknaren till stor nytta, bättre koll på spårlängderna.

Lördags kvällen tillbringades hos Åsakärringen som fyllde år.God mat trevligt sällskap, och husse var livad värre.Dagen har varit vikt för arbetsdag på brukshundklubben.Sen slappat och slappat.Nu väntar två jobbe helger, och annat pyssel.natti

Av Ohlsson - 21 maj 2010 15:41

Efter ID mat i 5 dagar och inte nått annat ,inte minsta lilla brödbit så undrar Balder var livets goda tog vägen.Ja ja då får man reda sig själv. Tycks han tänka.Rastning vid strövet idag, inget ovanligt. Träning på parkeringen av Embla inget ovanligt.Bara vi där så jag släpper ut Balle när vi var färdiga.

Det fanns en tid då lekte en lek som heter jag kommer, ska bara äta färdigt  vid grillarna. Det var ingen kul lek inte för någon av oss.Vi leker inte denna leken  längre.Balle har lärt sig att en snabb runda och sen till matte.(Nästan alla gånger:)Matte har glömt,fattar inte hur det är att bara äta samma.Matte har förträngt att där var skol utflykt både ons o torsdag. Balle har koll, ett matsök på ca 30 min, matte orkar inte bråka, sätter sig lugnt och väntar.Sen åker vi hem promenaden hade liksom mist sin charm.Balle var lika glad för det kanske gladare. Embla hade tränat så hon var också nöjd.Matte hade glömt stegräknaren hemma, och att förtränga att man behöver vardags motion var busenkelt.Trevlig helg på er.

Av Ohlsson - 20 maj 2010 22:34

Kvällens träning på klubben kan kallas traska i maskroshav.Appell planen var alldeles gul av maskrosor.Tungtraskat vill jag säga och att se konerna var svårt.

Nu fick vi till en bra träning ändå ,men en önskan om gräsklippning  .Körde trea moment och testade dum rutan.Embla kändes samlad och fin.Det var så skönt att träna en ljum kväll.

Av Ohlsson - 20 maj 2010 07:51

Steg blev det igår,långeprommis + spårkurs gav ett bra resultat.Det behövdes efter 2 dagar med bara runt 7500.Igår bakade jag bröd och hade i en aning olivolja smaksatt med citron.Jätte gott, lite toner av citron gjorde sig bra till soppa.Lekte lite med dammsugare och mopp undrar när hundarna ska fälla på riktigt,känns inte som det än.Gick upp nyss och Balder låg vid ytter dörren,Jag slamrar när jag gör kaffe.Han reser sig glor lite stött och travar till en korg.Slänger sig ned och stor suck,nä där var man inte poppis på morron kvisten.

Embla har inte lyft på huvudet ens,  damer och deras skönhetssömmn.Ikväll blir det träning på klubben.Imorgon sov morgon och förhoppningsvis grillväder har ej grillat i år och är jätte sugen.Idag jobb så nu får jag säga hej då.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards