Alla inlägg under mars 2011

Av Ohlsson - 30 mars 2011 09:01

Känslan hur skön är den inte, när den infinner sig.Det gjorde den på tävlingen i Veberöd.Jag var inte nervös alls,utan lite stramt fokuserad kändes jätte bra.Resultatet ingen höjdar poäng, men det kommer en annan gång.Massor av störning,lite konstig tävledare som nästan stod på en.Hästar som skulle ut på betet 10 m från planen.Klass ett som skulle förflytta sig till sin plan alldeles bredvid.En gubbe i hatt och den killen verkade skum tyckte Embla och tog åt sig lite.

Har haft tur med lottningen och kommit med på 2 brukstävlingar i April.Idag hundig dag först prommis, sen spår och uppletande fram emot eftermiddagen.Ledig ons o torsdag sen jobbe helg.

Av Ohlsson - 24 mars 2011 21:33

Ska vi ha på Betstigen imorgon, då träffas vi och äter tillsammans under enkla former.Alla i familjen  kommer och det är kul, även om vissa dissar   menyn och ska komma till våfflorna.

I morgon blir det 4 sorter soppa och nybakat bröd.Planen är ärtsoppa köpt,köttfärssoppa hemgjord,och potatis soppa.Och en hemlig ovanlig grön soppa.Till detta lite ostar, rött och vitt vin och punch varm sådan.Känns väl som en helt ok fredagsmeny.Våfflor i stora lass för det är ju våffeldagen. Lördagen känns än så länge ledig ,men söndagen är vikt åt hunderiet.Tävling i Veberöd kl 08.00 och vi som ska ställa om klockan phuuuu.Men det är ju frivilligt.ikväll en halvbra träning på klubben,ville haft lite mer tryck i hunden.Igår hade vi bröllops dag 26 år och jag fick en mega stor bukett tulpaner av Pelle.30 st i tre olika färger jätte snyggt .

Av Ohlsson - 23 mars 2011 12:58

Kampanj på fjärren dennna vecka.För tillfället vårt svagaste kort i lydnaden(nu ännu svagare ).Första skiftet om det är sitt opp är svårt för Embla.Jag har döpt det till opp för några månader sen.Men ligger man så ligger man tycks hon tycka.Nu skulle det tränas ofta o mycket (ja det får jag göra  ).Extern belöning bakom, god kattmat på fat.Går bra nån gång sen tjuvar hunden.Ojoj säger matte inte tjuva .Ups säger Embla, nästa gång vi provar ,så ligger hon kvar.  o kvar o kvar duktig hund .Hon gör det hon tror är rätt.Hon tror jag oja rörelsen,och inte tjuvandet.Jag slår mig hårt i huvudet,sliter mitt hår ,tycker jag kunde vetat bättre.Ska aldrig köra extern belöning utan tränings kompisar som tar den.Eller tillåta en tjuv och sen gå in o tänka om.Nu har jag sabbat min träning är tillbaka på ruta ett.  Hoppas jag tar nån lärdom av det här ,Embla gjorde ju.

Av Ohlsson - 20 mars 2011 12:53

För första gången bröt vi ett spår på tävling, jag och Embla.

Förutsättningarna var bra, samma typ av fält som vi tränat på de senaste 14 dagarna.Vindar men inte mer än förra veckan.Bakspår men det har vi haft en del sista tiden. Skulle suttit som en smäck men nej  .Vad var det då som gjorde det?

Min analys av det hela är att det är den dubblerade tävlingen som ställer till det för henne..Där har alltså gått ett spår igår på samma plats.Embla fick inget bra fäste tyckte jag redan tidigt och efter första vinkeln som var ett stort problem,så fick vi inte till det bra.2 pinnar sen bröt vi med ca 5 minuter kvar.Tyckte synd att hon skulle hålla på hon ger sig inte.

Jag tror inte hon har erfarenhet att diskriminera bort dagen innan spåret.Och att hon blir förvirrad av det.Känns som om det är värt att lägga spår några dagar i rad på samma ställe så hon får de erfarenheterna.Eller låta bli att anmäla sig till dubblerade tävlingar.Jaja 175 spänn, 20 mils körning och det värsta uppstigning kl 05.00.För att veta det, vi behöver träna mer.   Nu blir det lydträning hela veckan för nästa helg bär det av igen ,men åt andra hållet.

Av Ohlsson - 19 mars 2011 12:26

På ovanvåningen i natt.Ja för i min säng sov Balle och Embla(ja jag vet att de skulle sluta med det).Balder lägger sig oftast mellan 20-21 nöjd i sin korg,kvällstidig som den gubbe han är.Men vissa kvällar får han inte ro, vankar av o ann eller bara står eller sitter o stirrar rätt ut.Lite senil eller så mår han inte hundra.Då kan det hända att han sätter sig utanför vår sovrumsdörr och bara glor.Han blir oftast insläppt, sommnar och har ro hela natten.Min tolkning av detta är att han behöver det stödet nu, när han känner sig gammal och kanske inte helt frisk.Som sagt så sover jag som ett gnu där uppe så ingen skada skedd.O husse gillar ju att ha hundarna i sängen. Idag ska vi mest vila oss i form inför morgondagens övningar.05.45 bär det av mot årets första tävling.Spännande och se om vinterns träning gjort nytta.Målet är färre nollor än förut på lydnaden.Kan vi väl fixa hoppas jag.Tycker det är svårt att träna både till brukset och den vanliga lydnaden.Men hoppas klara 3:an i år . 

  

Av Ohlsson - 18 mars 2011 12:35

Ohlssons dinerade fint häromdagen.Tjock stekt specialare med lingon ,bostongurka och rostad lök.Till detta varm pucko.Tjejen i kiosken värmde dem snällt i micron.Detta serverades på mosbricka i PAPP !!!!!!Här kommer det viktiga i menyn mosbricka i papp(ingen jävla tallrik... då är det inte kioska mat) och ätas i bilen.Precis som förr i tiden..... kult.Under måltiden passerade en amerikansk bil av större modell.En flashback till flydda tider då Svalövs ,Helsingborgs ,och andra raggande orters bilburnaungdomar kom till klippan.Nu vaknade man barsk upp från drömmarna,spillde lingon på hyllan,som sackat en aning det var nog magen.Såg den gråa tanten i backspegeln och startade volvon o for hem.Ja var tid har sin charm.Men jag vidhåller kioska mat ska ätas i bilen.

  

Av Ohlsson - 17 mars 2011 11:26

Just nu handlar det mycket om hundträning i min blogg.Gårdagen spår 1090m + uppletande.Kanon med stegräknare, då får man en hum om hur långa spår man går.Båda grejjerna till belåtenhet.Idag hundpromenad i byn,tränat två moment på badhus parkeringen.Och sen backträning i Köstersdal,eller Strandsa backar inte vet jag vilket det kallas.Hem och la in Embla och tog Balder på en promenad.Börjar fundera på att ensamträna henne lite mer nu.Förr eller senare, det vet vi inte, så blir hon ensam här.Då kan det vara bra att vara trygg i den situationen.Ikväll klubben om vädret inte är tok kallt o snöigt.

  

Av Ohlsson - 15 mars 2011 19:12

Jag är frisk och husse på gång om nån dag känns det som.Idag kommenderad bruksträning bra, för Embla kan på tävlingsledarens kommandon.Imorgon spår på em, men först en jobbe natt.Så kul att träna när solen skiner,blir så glad fast det är kyliga vindar.Natti


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards