Alla inlägg under maj 2012

Av Ohlsson - 31 maj 2012 09:03

http://www.tullarbackens.se/ Skulle lägga in en bild på valparna, men är ju inte teknisk så det stör.Ladda ner spara men sen tog det stopp.Gör så här i stället.

Här finns dom och ärligt talat så tycker jag inte de är så söta än,lite råtta över det hela .Men de tar sig nog och helt sålda kommer vi att vara då jag och hussen.Fast som han säger det blir aldrig som en labrador.Och Pelle det är precis det som är meningen.Ingen labrador men vi har ju två  .Nu börjar suget komma mjuk valpmage finns det nått mysigare.Längtar tills vi kan åka o titta på underverken..


Av Ohlsson - 30 maj 2012 13:46

På 5 km blev det idag den sista km offroad.Embla fixar det utan problem,nu ska vi hitta lite blåbärs ris och promenera i så får vi till ännu mer benlyft.Det här går så bra, så att  hon kommer nog att tillhöra de 75% som blir i stort sett återställda.Och det vore ju kul då kan brukset kanske testas.Ja vi får se tiden an.

Som sagts innan så är valpen född,just nu ser de ut som bruna råttor.Men de växer väl till sig och jag funderar på inlärningen av spåret.Knasigt eller   den är ju bara 3 dagar,men jag älskar att spåra så det ska vi göra.Lite saker måste ju inhandlas.Bädd det blir en plastgrunka till att börja med, vi har ju redan 2 till de andra.Ska nog skaffa en stålbur att ha i baksätet ett tag,sen får den åka med Embla. Halsband ja valphalsband har jag en del.Men vet ni en brun kelpie blir nog störtsnygg i orange  .Har redan hittat ett favvo, ska bara ta reda på vilken storlek som passar vuxen.Har även kollat in oranga tjänstetäcken.Det kommer det att bli men där ska stå hennes namn och vad det blir återstår att se.

Nästa vecka ska Embla få ett kort spår,enligt vet är det helt ok eftersom hon är kopplad,och jag kan styra farten.Längtar.Men uppletandet får vi vänta med till i augusti.Kör lite ff och tänker prova sakta gången i framåtsändandet.Vittrings analys har vi gjort en del .

Jag måste också erkänna att jag är kär i min nya mobil.Föll för frestelsen och nu väntar jag med spänning att lägga spår,och se hur jag gått.Kunna surfa är också kul.Ringa ja det har jag inte gjort än  men skickat sms.


Av Ohlsson - 28 maj 2012 15:07

Föddes det en liten tik till oss.Om 8 veckor bör hon flytta hit.Snacka om flyt då jag har sem from 20-7.Namn ? ja ett par finns på lager, men kollar först om det blir något häftigt i stamtavlan.Har även kollat lite valpkurser.Känner att det skulle vara kul .Idag har  Embla gått 5.5km delat på 2 turer.Det funkar fint.Jobb nästa helg också sen får det nog bli en husvagnstur känner mig sugen.


Av Ohlsson - 25 maj 2012 10:01

Ett steg framåt stygnen är tagna.God prognos just nu går vi 3 km kopplat.Fortsatt koppelrastning i 2,5 månader till.Ev simträning om några veckor.Fortsatt smärtlindring ett tag till, sen vid behov om hon visar.Men en sån trött hund,ute hänger hon med och är aktiv, men inne ligger hon i sin korg och sover konstant.Går ur den vid matdags det är det hela.

Lite ljudkänslig undrar om det beror på medicinen.Får spåra och gå offroad ganska snart.Skönt om hon blir rast lös när hon blir medicin fri ,för just nu är hon det inte.

Valpen är beräknad att födas 28-5 det är bara tre dagar till.Hoppas o håller alla tummar på en tik till mig.

 

Saknar hundträningen den 17-4 gick Embla på smärtstillande och vila med rörelse , så sen dess har vi inte tränat något vidare.Lite plats och sitt och ff de första veckorna.Tur jag har kompisar att hjälpa och hund på gång annars hade det nog runnit ut i sanden hunderiet.Men nu ska vi vila oss i form.Och minsann prova en elitlyd till våren 2013.

Av Ohlsson - 24 maj 2012 09:07

Har jag.... nu märks det hur mycket tid jag spenderar på att träna och vara i skogen med mina hundar.Har tom putsat fönster.Igår var jag hemma 08.15 efter provtagning i byn.Vad gör man en hel dag.Vad gör människor utan hobbies.På tal om provtagning så var det det ädlare regionerna som skulle besiktigas.Snacka om nojja .Jag känner mig hyfsat renlig i vanliga fall, men när man ska dit blir man ju n ojjig.Vad då skurat dosan !!!!

Kvällen som var ljuvlig vädermässigt tillbringades som sällskap i   Åstorp.Kameran fick hänga med.

 

Vad de här hade för planer vet jag inte .Litte kuttrasju på kvällskvisten kanske.

Av Ohlsson - 19 maj 2012 10:27

 

När fan kan man komma in.Nu har ni ju dammsugat en hel em.Balle gillar inte städning och går då ut, men igår var måttet rågat så då ställde han sig o glodde mögigt när det tog för lång tid.Årets första grillning gott var det.

Av Ohlsson - 16 maj 2012 10:14

I sakta mak promenerar vi .Har investerat i mitt första flexi koppel.Embla tuffar på, ibland mer än hon orkar.Svårt att avgöra hur långt som är ok.Hon visar inte förrän hemma att det blev lite mycket.Sover mycket, såret läker bra rent och torrt.Fortfarande lite vek höger bak.Igår låg Balder plats som sällskap till Ebba.Fick köra lite slalom och apporteringar.Kul sa han här luktar gott  När jag promenerade på middagen bestämde jag mig att inga impulsköp av hanar får ske här.Iså fall ska nosen ha on och off knapp.Så jag får väl ta fram tyg hunden jag fick av familjen för 8 år sen.Då var de så trötta på mitt tjat om en hund till att jag fick en leksaks hund.

 

Har bestämt mig för att jag och Embla ska testa en Elit lydnad våren 2013.Vi måste ha ett mål, så vi kommer igång efter rehabliteringen.Då ska vi ha spetsat ff lite till och kommit över appoteringskruxet.


Av Ohlsson - 12 maj 2012 19:22

Kan man ju undra om Embla redan i fjol hade känningar bak.Då hade vi ju det jobbigt med bruks hoppet på 85 cm.Hon rev nån gång ,och slog i ibland, ville inte gärna hoppa.Jag tyckte ju även att hon tappat stinget.Undersökte henne för fästingsjukdomar och så.Bantade henne några kg.Krypet har varit svårt både i fjol och i år.Hon har även nån gång haft problem att hålla sig i sömmnen, det har jag skyllt på kastrationen.Men hon har ju tydligt visat i år att hon har ont,någon stans.Skrikigt till vid explosiva starter och rörelser.Man är ju glad att man har en försäkring, men nu är taket nått så frisk hund resten av året tack.Har tillägg för rehab och medicin gillas.Hon går bra lite svag höger bak, men det är ju bara 2 dygn sen operationen.Verkar nöjd med sitt smärtstillande.Hoppas det håller för rimadylen kan hon inte äta längre perioder.Fick blod i avföringen de veckor hon gick på det.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards