Alla inlägg under mars 2014

Av Ohlsson - 23 mars 2014 23:11

Blev det idag på bröllopsdagen.

Jag gick ut ett spår till en kompis 1.8 km ungefär.Husse spårade med Embla 1200m felfritt.

Myrrah fick uppletande  x 2 och pinnstig markerar dåligt i spåret fortfarande, så lite kampanj på pinnar.Imorgon blir det spår för Myrra och Embla.Jag är fortfarande inte helt mobil i terräng och får ont så det gäller att planera sina spår.Då är husse en jätte tillgång.Men imorgon får jag traska själv.Sen bär det av på kurs på kvällen är hjälpare på rallylydnad jättekul.Har lite svårt att själv hålla kurs efter våra schemaändring då vi bara lägger 6 veckor i taget.Men med någon annan som huvudansvarig så kan jag ju vara med och sticka tidigare om det skulle behövas nån gång.Sina vetotimmar vill man ju ha till sin egen hundträning och andra viktigheter i livet.En sån viktighet är kernholm träningen gud vad den fått mig och Myrrah att utvecklas på bara 4 ggr.Längtar till  vårens gånger även om det är en bit att köra.  

Av Ohlsson - 18 mars 2014 08:21

Bjuder på en bild från sommaren  2012.Tycker att tandvisning känns som passande namn.Funderar mycket   på hundträning just nu vad är viktigt och till vilket pris Vad är bra nog vilka kriterier har jag .Följer jag dem eller dras jag med av andras tyckanden.Är jag tuff nog att säga detta är gott nog för mig.Respekterar jag andra som säger så.V i har blivit så bra på att träna hundar ,är vi lika bra på att lyssna Att glädjas åt även enligt regelboken mindre bra utföranden   Kanjag ta ett råd från nån som lagt ribban lägre än jag själv.Kan jag glädjas åt deras prestation, fast den för mig inte är god nog. ja det funderar jag på inte konstigt jag har huvudvärk

Av Ohlsson - 14 mars 2014 09:40

Jag förvånas av hur mycket av mina känslor och mående  är kopplat till hundträningen.Den underbara känslan när allt stämmer när det går framåt, men också den misslyckade när det så kallat skiter sig.Och då har jag ändå med denna hunden bestämt mig för att jag enbart tränar för min egen skull.Inte för att passa in ,vara delaktig eller vad som funnits i huvudet innan.Jag har bestämt mig för att göra på mitt sätt och mina villkor.Gärna ta hjälp av andra men noga väga om råden jag får tilltalar mig eller inte.Att inte lyssna på hur lång har du kommit!! hur gammal är hon nu!! har du varit ute och tävlat?Kommer säkert ha en hund som vid 4 års ålder kan elitmomenten  men inte tävlat.Men blir det så är det mitt val.Det är jättekul att träna in nya saker .Jag har helt ändrat synen på min hundhobby,men ändå så blir jag så påverkad om det går bra eller dåligt  .Skumt de tolkningar av prestationen gör jag ju bara själv.Jag borde kunna se de som ett steg på en utvecklingsfas istället för misslyckanden.Frågan är hur mycket avspelas till hunden i dessa läge.En hel del tror jag.Just nu har någon gett mig lite luft under vingarna och helt plötsligt flyger vi.Men inte är det långt till stört landning och vem står för dessa känslomässiga djupdykningar jo jag.Ja antar att när man kan nyanserat se på sin träning och rida på framgångsvågen utan att trilla av vid minsta motgång.Då går det framåt vilken sport man nu utövar.Så positiva tankar gott folk det lönar sig alltid.

 

 

Smilla alias blåsan.Men nu får hon ha ett nytt smeknamn.Nu kan hon ju hålla tätt.Detta är syrran nytillskott  o så ljuvligt söt.

Av Ohlsson - 3 mars 2014 15:32

Efter en höst så tung som något så spirar våren,trodde väl aldrig att jag skulle känna mig piggare igen.Sover bättre och äter lite smärtstillande för det tar på orken att ha ont.

Går kurs hos Kernholm och vad jag gillar det.Får liksom lite luft under vingarna (har ni inte sett dom ok kolla bättre nästa gång) o snart lyfter vi väl Myrrah o jag.Nä skämt o sido men det är kul att tjata hund med likasinnade.Bloggar sällan men tänker ta med kameran ut oftare så kan det kanske bli lite bilder i vår.Kommer en från Jul så länge .

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards