Alla inlägg under augusti 2010

Av Ohlsson - 31 augusti 2010 19:26

Gillas inte men ack så nödvändigt om här ska festas.Ett par timmar idag ock i skurhinkens värld.Sen stack vi till skogs jag och doggarna.Lite kantareller plockades med betoning på lite.Får nog utvidga mina sökområden.Inatt jobbe natt,imorgon kväll hundträning och torsdag dagjobb och förhoppningsvis tipspromenad på klubben.

Av Ohlsson - 30 augusti 2010 21:37

I 4 timmar sen gav jag upp.Åkte ut på Söderåsen och tränade en stund.

Framåtsändande, stegen, fjärr, inkallning och lite kryp blev det idag.Sen en tur på strövet.Tanja har hälsat på Balle blir lycklig.Jag funderar på att lämmna in hundarna på bad enligt tjejjen där ska mycket fällhår försvinna när de blåser dem torra.Pelle tyckte det var dumt Embla är ju redan blåst.Har målat ett skåp första gången idag imorgon blir det färdigt.Och på onsdag kommer soffan.Sen är det klart där upp,lite roligare än innan.Bra att kidsen ska ha sin fest så får jag storstädat, det behövdes verkligen.natti

Av Ohlsson - 29 augusti 2010 21:24

Idag var moffes födelse dag firades på RÅÅ Wärdshus god mat och sjöutsikt.Sen kaffe kalas hos syster yster.Kul att träffas alla.Nu haglar födelsedagarna tätt snart Tanja och Piff o Puff lite kusiner och o andra.Imorgon ska jag fortsätta mitt städprojekt och så ska Embla få träna jag är grymt sugen på hundträning,skönt ett tag sen det kändes så.Nu har jag slarvat ett par dagar med maten så det ska också tas tag i, + på med stegräknaren igen.Har ju ett mål låååååååångt borta.Natti

Av Ohlsson - 28 augusti 2010 18:42

Nej det är King Wizards Nuffield födelse dag Garattis på 8 års dagen Balder Rosas.

Tänk att den lille busige valp och unghunden nu är en äldre herre.

  

Av Ohlsson - 26 augusti 2010 16:24

Bär ut och in och upp och ner.Saker hit och saker dit.En light fixa till på ovanvåningen.Ny soffa billig ikea klippan då vi redan har en som varit Saras.Nya gardiner och lite kuddar.Ta fram saker, gömma saker ,jag har svårt att kasta,så klädkammrarna svämmar över av bra o ha.Embla luktar idag betydligt bättre än i går och den sträckan på strövet undveks vid dagens promenad.Jobb fre o lördag, söndag  ledig jobbat byte innan sem som jag får igen nu.Moffe fyller år så vi ska ut och äta i Råå.Ikväll ljungbyhed och Playtones.

Av Ohlsson - 25 augusti 2010 19:45

Först i Yes, sen i ajax, sen i hund shampo,sen balsam.Och som krydda efter det  Beckham parfym i pälsen. Balle har tvättats ut och invändigt i munnen  med Yes ,ja spyr han så får det så vara.VARNING utfärdas för Vedby ströv om ni har bajsglada hundar.Nån människa hade gjort o min inkallning funkar inte då.Tvärdrag i bilen hem ni skulle sett Embla o luktat.Husse olycklig det är sånt här som får en att undra om man ska ha fler hundar.SKITDAG så att säga.

Av Ohlsson - 25 augusti 2010 10:31

Omtänksamma människor har gett mig förslag på fordon.Jag tackar ödmjukt för att ni tänker på mig.TACK


Av Ohlsson - 24 augusti 2010 12:04

Till poliskassan,åkte dit i dag igen 59 km  2000kr i böter.Att jag aldrig lär mig.Nu är det farthållare på i alla läge.Mannens kommentar var cykla eller lär dig köra 50km.Du måste tjäna bra!Jag har haft körkort jätte länge och klarat mig.Men nu är det ofta böter, fram med cykeln är nog tipset.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards