Alla inlägg under oktober 2010

Av Ohlsson - 30 oktober 2010 14:40

Köpte två trossar för några dagar sen.

Passa dig din gamle lurk jag har huggtänder

Och tvekar inte att använda dem i din hals

        

Av Ohlsson - 28 oktober 2010 19:00

Träning hos Mona Kernholm.Jag blir så taggad att ta itu med saker.FF känns som det bara går framåt.Pillade på en annan del smått o gott.Absolut värt att köra en bit.Nu blir det god träning i vinter och stora planer till våren.

Av Ohlsson - 27 oktober 2010 08:55

Japp där satt det sista arb passet denna vecka nyss hemkommen.Ledig ons-tom söndag.HÄrligt.Idag softa på sofflocket,imorg Varberg,fredag mammografi, hoppas hinna nya byxor på Väla också.Igår hundträning och en underbar promenad på stranden.Jättefint strandväder.Måste tänka på att åka dit oftare.Nu soffan en stund  Natti.

Vaken 11.15 igen.Långe prommis i vedby.Improviserat uppletande man tager vad man haver.Gasbinda, tennisboll, snörboll och locket till gotteburken.Riktiga stinkbomber men vadå,en träning blev det ju.Samlad tjej gillas av matte.Sen lydnad på parkeringen många bra saker.Synd att ordet stå fallit ut ur hundhuvudet.Får försöka tråckla dit det imorgon igen.

Idag ska jag laga en favvorätt blomkålstuvning.Kanske få till en svart slinga i håret och sen bara softa vidare.

Av Ohlsson - 22 oktober 2010 10:49

Är Pelles melodi han gillar när allt är som vanligt.Så varför då krångla till det.Den nya bilen är en Volvo:)    V70:)    silvermetallic:)Må Bettorna rulla i många år.

Så nu har vi två nästan lika .Skönt att vi inte är tvungna att cykla(att vi skulle behöva det är en annan femma)Dags igen att jobba helg .Fattar inte var dagarna tar vägen.Men känner mig pigg och lycklig, förkylningen är borta tack o lov.Nästa vecka Varbergsträning igen.Jag tycker att  vi utvecklats lite i ff och har tagit tag i fjärren.Nu nya äventyr i kommunens tjänst.

Av Ohlsson - 20 oktober 2010 17:31

Både human och djurvården besökts idag.Balle var hos veterinären och tog nya blodprover,Moffe hos ögondoktorn båda nöjda med sitt besök.

Igår kunde slutat i förskräckelse. Var i Ä-holm och tränade.Tar ut Embla och går iväg och tränar stänger inte hennes burdörr har haft en vana att lämmna den öppen.Och det funkade ju innan ,vad jag glömde bort var att jag har ingen mellanvägg längre.Kommer tillbaka efter ca 30 min där ligger han kvar världens bästa Balder.Tänk om han gått ut och över vägen till oss.Kanske kommer han ihåg att man ska ha tillåtelse eller så går han bara ut genom sin dörr.Tacksam var jag pussar fick han många den dan.

Av Ohlsson - 13 oktober 2010 21:50

I boulehallen Åstorp avklarad i kväll.Mycket nöjd med min och Emblas prestation.

Nu  i  nån vecka har vi tränat flitigt både bruks och lydnad.Hoppas kunna göra så hela vintern o tidig vår och sen komma ut och tävla.

I morse stack jag till skogs direkt efter jobb och gick en promenad med hundkompis.Hemma och tog ett lut vid 13 tiden.Sov så hårt att jag vaknde med en helt stel axel hade väl inte vänt mig antar jag.Jag älskar och lever för mina lediga dagar, de är det enda som för tillfället får mig att se nått positivt med jobbet.Tur iallafall att när jag väl är där så funkad det, jag gillar ju mitt jobb innerst inne.Men just nu är inte alla bitar positiva.

Hundträningen är det  för det mesta tycker att jag vi verkar komma över den platån som vi varit på ett tag.Det är bara att fokusera på mer och  nogrannare träning.Imorgon träning på klubben vid kvällningen.Och sen jobb i helgen.Hoppas på positiva vibrationer och glada människor.Då går allt lite lättare.


Förra söndagen då vi tittade på bilen i Trelleborg körde vi förbi Abbekås.

Abbekås vilket underbart namn på en ort.Tittar till sidan och hittar en väg Vindarnas väg. Tänk er adress Vindarnas väg Abbekås.

Jag tänker början på en bok.

Hon steg av bussen i Abbekås en rå kall november dag,går sakta uppför vindarnas väg för att...................

Jag vad ska hon göra bara bristen på fantasi kan stoppa er.Min story finns klar i skallen kommer den på pränt????

Av Ohlsson - 10 oktober 2010 19:01

Volvo v70 2002 8700 mil är på gång till oss i söndraby.Vem som ska köra är inte bestämt.På pappret min i allafall.Men silverbilen duger ju som hundbil ett tag till.

På tal om silverbil så har den nya en liknande färg,hur många sådana finns det???

Idag har jag varit på Hbg bk och kollat tävling.Passade sen på att göra några ingångar på plan.Kunde ojoja lite nosande på väg in.Gjorde om och fick en fin ingång och ett litet bra ff. Skicka till rutan ups sniff.körde sen lite saktagång och kryp innan hemfärd.Träffa syster yster och Ozzie som var på promenad, ja de visste att jag var där.Fortsatt krypträning hemma i trädgården lite kampanj på det för tillfället.Middag och ett glas rött.morsning

Av Ohlsson - 8 oktober 2010 21:54

Fick möjlighet att låna lite mark idag.La ett långt spår 2.1km på vall. Gick det först med Embla och sen fick Balder ett återvinningspår.Och vips så hade man traskat 6.3km hur lätt somhelst.Tränade framåtsändande under tiden spåret låg till sig.Så sammanlagt gick jag 7.6km under hundträningen.Jag spårar ju mycket i skog och det är ju trevligt  men lite mer äng skulle nog inte skada.Embla var fort och fel i början, mot slutet så var tempot behagligt och noggrannheten större.Bra vindar och en regnskur.Just vinden slipper man ju i skogen, där det läar mera.Hoppas testa nästa vecka igen.Imorgon ska vi fara och titta på en ny bil till mig.Sen firar vi mutti som fyllt år i veckan.Söndagen den är en öppen fråga än kanske hundtävling i Hbg.Natti


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards