Alla inlägg under april 2012

Av Ohlsson - 26 april 2012 13:09

Hundträningen.Fila fritt följ är ju inte det jag älskar (gudarna ska veta att det behövs) men ack så långsamt.Spår  och uppletande jag vill NU.Får nog damma av Balder en dag.


Dagens övningar.

Koppelpromenad värma muskeln.

lös hund

stretching efter halva rundan

löshund

gå ner sig i koppel

stretch igen

gå ned mer i koppel.


Rimadyl *2

back on track täcke i 3 timmar

känns som jag inte kan göra mer

ev massage men jag är inte insatt hur så det får vara så länge.


Vi hann en tävling i vår. Vårt andra bästa resultat någonsin,fast vi hade 2 nollor.Får hoppas att vi kan bibehålla attityden till hösten .Och komma i träning igen.För träningen saknar jag som tusan redan.Borde göra nått vettigt av tiden .Åker till Svartberg ändå minglar och tränar ff och saktagåendet på framåtsändandet.Det fungerar ännu och vill inte  släppa platsen i gruppen.Eftersom hon ska vara i rörelse så har jag inget dåligt samvete att ta med henne.Tänker det kommer väl en ny stjärna så småningom och då vill man vara kvar i gruppen.Det är kul att lära känna folk i hela vårt långa land och träffas och nörda hund och smutta vin  nån gång om året.

   Så Gimo nu kommer vi snart .Kanon vandrarhem det här.I år ska jag ta men kameran och försöka ta mig ut nån kväll o fota lite.





Av Ohlsson - 25 april 2012 09:18

Känns det som, i helgen har Embla gått och sprungit som vanligt vid rastning.Inga tveksamheter.Igår la jag ut vittrings pinnar tänkte träna analys .Ställer upp på kort avstånd .Ställer hunden så hon inte behöver starta från sitt men då händer det igen hon skriker till vid första rörelsen.SKIT.Känns skumt det här.I skogen rör hon sig ju också från stillastående ibland.Ja det får väl visa sig den 10 har vi återbesök.Då ska man ultraljuda om hon ej är bättre.Vore ju trist om vi inte kunde få ett år till att köra bruks o lydnad.Två klappehundar och ingen att träna.

 

Ingen bra bild men jag gillar den ändå.

 

Tänk snart blir gräset grönt igen.

Av Ohlsson - 22 april 2012 17:54

Embla springer på verkar inte ha ont.Har inte tränat något explosivt.Men i skogen springer hon som hon vill.Idag dryga halvmilen.Tränar ff och saktadelen på framåtsändandet.Och där har jag att göra länge:) Snart en tur till Svartberg, synd att Embla inte är helt ok.Sen ska det väl komma valpar, hoppas på en till mig.Det är lite långsamt att inte veta.Och jag har ingen plan b.Så det får ge sig sen, om det inte blir någon till mig.Jag har ju de här två iallafall finingarna.

 

Av Ohlsson - 17 april 2012 12:07

    Sa Embla     lite upprört!!! snärpte på nosen och vände huvudet åt andra hållet.När receptionisten tittar för tredje gången, lägger huvudet på sned och säger är det en labrador eller ?????.Vad är problemet damen tycks Embla tänka och lägger öronen ännu längre bak.Syns det inte  Matte har ju satt på mig det nyaste gåbort halsbandet och jag är snyggast i världen.Vad spelar då öronens utformning och placering för roll.

Skämt å sido hunden är böjd klämd och genomgången.Och matte drog en stor suck.Muskelbristning i min värld så mycket bättre än led eller skelettskador.Och för säkerhets skull lite andra tester som vi ska få svar på.Sune Jerre var en klämkäck veterinär som tyckte Embla var en trevlig hund( och sen var ju matte såld) bra affärsknep det där.

Nu smärtstillande och fortsatt rörelse.Passar bra då är inte Uppsala om 14 dagar kört .Kan ju träna lugna fina saker och hoppa över explosiva starter och så.

Av Ohlsson - 14 april 2012 07:11

I måndags när Embla ska starta upp från sittande och springa till något,skrek hon till och blev tilfälligt halt.De gick fort över och jag kollar tassar och så hittar ingenting.Fredag händer det igen vi har spårat på morgonen inga tecken.Åker till klubben och kör lydnad-Sitter vid sidan ska till rutan startar och skriker till.Markerar en stund sen inget.Vad är det för skit ?vill inte ha !!  Tid betälld hos Jennyhill tismorgon, håll allla tummar för nått lätt att läka.http://www.jennyhilldjurklinik.se/

Av Ohlsson - 11 april 2012 09:44

Så vi var med hos Kernholm.Tittade på placering i rutan och lite fjärr och sen ställanden.Ställandena hade jag tränat men tyckte själv inte att jag kom nån vart.Fick jättebra tips om vad som kan vara orsaken, att vi inte får den framgång jag vill.Nu är det nya utmaningar till nästa gång kedje träning.Och en detalj, jag tror jag ska köra konskick för de har tappat sting.Det känns lite så där när man kollar igenom sina moment en hel del brister.Så att det inte funkar på tävling,  är ju inte så svårt att förstå.


Med nästa hund så ska kedje träningen och störningsträningen få större utrymme.Tänk vad snabbt man kan få till små kedjor .Och lite störning på delar av moment.Det finns så många planer i mitt huvud.Håller tummarna extra idag då det ska bli ultrljud.


Balder däremot så haltar han.Men jag tror mig veta orsaken.Förra våren fick jag utskrivet antihistaminer till honom.Prövade dem aldrig då han var så kass i magen att jag inte ville testa nåt nytt.För 3 veckor sen började klådan igen.Han är som pollenprognosen, man vet när det börjar  utan att sett några träd..Tänkte att nu testar vi dem.Kanon bra resultat ingen klåda alls.Så nu började jag fasa ut cortisonet.Men det sprack han blev halt ganska omgående.Så det är nog så att det skyddar den gamla mannens leder och muskler .Han har ju ätit det i 8 är så det får han fortsätta med,Tror även det har god inverkan på mag o tarm inflammationerna .Får ha tag på hans vetrinär i dagarna för att få vaccin till hypersensibiliseringen den slutar vi inte med.Dyr i drift men snyggast i Söndraby.   

       


Av Ohlsson - 9 april 2012 18:22

Firat med skogsrunda och ox öra och en stunds träning hemma .Men då markerade hon fram, haltar lite.Hoppas det inte är allvarligt kollat tassar och så.Jag är urdålig på att se var det kan sitta.Imorgon är det Kernholm kurs igen men vi får väl kolla in de andra om hon är fortsatt halt då.Var en runda på Väla idag fy för den lede med folk.Fyndade ett på Walking skor ord pris 1600 nu halva priset.Och så ett par lite mer sommar gå  sko.Fixade 25% på dem då Linda var medlem.Sånt gillas.Ett litet kort på födelsegrisen.

 


Av Ohlsson - 7 april 2012 16:39

Förkylda karlar har ju det svårt sägs det.Men det är inte så muntert att vara kvinna och förkyld heller.Men en dag kvar att jobba sen lite vila.Känns inte som att ringa sig sjuk är ett alternativ i påsk.Som tur är så har jag ingen feber längre.Dagens grej är att tiken ska ultraljudas nästa vecka,håller tummarna.Har så mycket planer.Tänker på allt kul som kommer.Tränar på Embla att bli tydligare i mina kriterier.Tycker hon svarar bra.Det är min största läxa inför nya valpen vad vill jag ha? Vet jag det så får jag det nog också.

 

Snygge Balder !!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards