Alla inlägg under september 2010

Av Ohlsson - 27 september 2010 18:49

I morgon drar jag och Embla till Gimo för ett par dagars hundträning.Hoppas att det blir hyffsat väder.Hemma igen på fredag.Mors på er

Av Ohlsson - 24 september 2010 10:59

  

Av Ohlsson - 24 september 2010 08:21

I skallen igår, en svag huvudvärk de senaste dagarna eskalerade i går em och fick till slut omkull mig.Har ju jobbat med halsont o krassligt i helgen o det tar väl ut sin rätt.Sommnade tidigt på spikmattan och har nu lyft upp mitt huvud ur dvalan.Känns än så länge ganska ok.Ska ta det lite lugnt på fm för det är jobbehelg igen.På tisdag far vi till Uppsala igen och det ska bli kul. hemkomst på fredag.Bettan kommer nog att försvinna så har ni något förslag på bil tillsalu så hör av er.Ett krav är kombi.

Av Ohlsson - 23 september 2010 12:31

Hittade en intressant artikel om hårda spår,den tog bla upp att i skogs o ängspår så finns så mycket mer än människans doft. Partiklar från söndertrampad vegetation,jord, gräs osv.Genom att gå hårda spår skulle hunden bli mer införstådd med vad den spårar( i detta fallet människa) och få lättare att hålla kvar spåret i terräng skiften.Det tyckte jag lät sunt och ville genast prova.Asfalt  och någorlunda ostört.Valet blev startbanorna i Krika.Ett inte helt bra val då Embla har många andra minnesbilder därifrån.Man lade ett 10-30 m spår med små saker glasspinne delad på 4 delar tog jag.Hunden skulle sen tas på promenad och man skulle studera vad den gjorde.Min gjorde inte mycket fattade inte att vi skulle spåra men kom fram till en apport och efter detta så tyckte jag att hon mest använde synen. Gjorde samma sak en gång till med lite annorlunda resultat.Ok hjälper då. Jag bestämde mig för att hjälpa så på med spårsele + koppel.Nu trillade poletten ned på ett annat sätt.Spårade bitvis bra,hittade sina saker som nu var små björkpinnar som ej avek färgmässigt på samma vis.4 små spår blev det sammanlagt och det sista riktigt bra.Jättekul och ska snart testa igen.Nån som vet en stor grusplan i närheten får gärna höra sv sig. 

Av Ohlsson - 22 september 2010 16:26

Äntligen efter  några dåliga spårupptag så fick vi idag till ett framspår.Målet för dagens spår var upptag och längd. Upptaget blev jättebra och ett långt spår blev det 1.7km 8 apporter 6 i trä och 2 toarullar med lever, lek vid varje apport.Alla var med in. Ett behagligt tempo efter ca halva spåret, höll även hårt i bromsen i början.Matade innan påsläpp det är det enda jag kommit på att jag slarvat med den sista tiden.Och idag blev det ju bingo.

  

Av Ohlsson - 21 september 2010 10:16

Känner mig ganska tom och har inte mycket att blogga om.Så jag delar med mig av lite bilder från förra veckan.

Först tyckte jag att denna var värdelös,men tittar man en stund så ser man att den vissnande vildhallon plantan ser ut att vara målad i silver på baksidan av bladen.

Höstens ljuvliga björnbär vackert omogna.

Och mogna.

Jag tänker valskelett,fast det är ju bara gran.

Ormbunkar underifrån underbara färger tänk o vara mus och gömma sig i ormbunkskogen.               

Av Ohlsson - 20 september 2010 12:14

Så nu händer här saker! Bettan är sjuk.Står blek o falnad utan för häcken.Di kloka får ta ett beslut om hon ska gå i pension eller inte.Matte har hittat en nyare bettan så grann i lacken husse tvivlar på mattes omdöme.Denna gången har matte på känn att hon har rätt , röd blank lack lyser i ögonen.Fortfarande förkyld.Fortfarande trött  på jobbet, helt slut i helgen.Kul att sluta 21 och komma hem och orka till 21.30 sen i säng.Men man är ju inget som arbetsmarknaden jublar åt, så det blir väl att knega vidare ett tag till.

Av Ohlsson - 17 september 2010 10:28

Polkagris  tugg och tand ingen bra kombination.Där rök en plomb.Så nu är verkligen spenderar byxan på.Fortkörning,fest,och hade igår tagit mig i kragen och köpt en ny tvättmaskin,så varför inte ta en tandläkaräkning också. Ja nu ska jag inte klaga, bra att saker kommer nu kommer ihåg när ungarna var små då fanns inte så stort utrymme för sådana här saker.Nu till det stora problemet.Vilken tandläkare har alltid gått på folktandvården.Fick en akut tid för några år sen och ville fortsätta hos den tandläkaren som behandla mig då.Hon har slutat och jag har nog fallit bort.Har bara kallats till hyginisten.Får nog hitta en ny nått tips där ute.Bör väl tala om att jag är inte så modig hos tandis.Nu väntar jobb hela helgen o mån o tis muntert värre:(

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards