Alla inlägg under juni 2010

Av Ohlsson - 30 juni 2010 21:34

Gjorde en ny leksak idag. Embla har börjat tycka att personer bakom sig på fjärren är lurt.Så jag får bygga en förväntan på att dessa är superkul,och belönings utdelare.Ok leka älskar hon, boll på snöre, men tar lika ofta i handen som bolle eller snöre.Vem vill då leka men henne,och jag unnar mina tränings kamrater hela händer så jag gjorde en lång fläta idag.Ja husse det rök ett lakan  men vi har många till.Tänkte bygga in lite värde i flätan så vi lekte först jag och hundarna, och sen bara de.Kolla här.

  

Ska vi leka???

  

Men om jag trycker in den i käften då kan du väl leka med mig.

  

Kom igen nu  e du stark?

  

Nä du nu får det vara slut på såna trams.   

Av Ohlsson - 29 juni 2010 11:59

Värme som exempel, visst  är det överskattat.Vad får man???  Jo Svettfläckar,skoskav,huvudvärk,törst,soleksem.J
ag kan mer men det räcker väl.Ändå så lovordar man detta fenomen.Nä tackar vet jag ca 13 grader, det var det igårkväll då mådde jag bra.Förutom knotten vill säga  Aldrig nöjd.

Har fått en del reklam sista veckorna blev lite skum.Nu är det så att om man jobbar kommunalt så är ens adress offentlig.Så har ni nån bra ide som ska marknadsföras ring kommunen, få våra adresser och skicka reklam.Sjukt va.Damen som jag talade med sa att de hade inte ens befogenhet att fråga vad adresserna skulle användas till för syften.Nu kan man ju gogla sig till det men ändå.Känns lite kass att man inte är värd mer .Vem som helst kan nu skicka hem vilken skit som helst till oss som jobbar kommunalt.Börjar se en semester i faggorna, en jobbe helg till och så 2 lätta veckor,sen smäller det sem 2010.

Ska vara i småland och campa tänkte vi, ja en och annan tävling ska också hinnas med.Dagens råd lita alltid på din indre känsla,låt dig inte påverkas och övertalas.



  

Spannen på bilden fann jag i Bjersgård när jag la spår.Jag gick på min indre känsla o tog hem den och visst e den fin. Tänk vad den varit med om. Så mycket känsla i en spann,det är otroligt bara man låter fantasin flyga så ser man en ko en spann med mjölk,En brunn en pump en sommar dag.Eller hur????

Av Ohlsson - 27 juni 2010 21:24

Ligger lite lågt på rankingen just nu.Först kidsen de är 3 och sen hundarna de är 2.Det innebär att jag som bäst ligger 6:a.Forskar inte mer i det, kan bero på att jag har husse puttat hela mornarna i helgen.Men han snarkar så jag blir galen.Och ska man jobba långa dagar så vill man sova tills klockan ringer,04;30 ser jag rött om jag väcks.Helgen har runnit förbi och nu ska det jobbas mån o tis också.Ingen hundträning på flera DAGAR:( Fick bli ett litet pass i haven i kväll med fokus på halter, damen har glömt att man ska sitta.Kom på en sak som Jan sa att hon har lätt för att skapa minnes bilder.Det tål att tänka på i träningen.Har tränat mycket backa fritt följ och där inte varit så noga med halter kan det vara det som spökar säg.Vem vet inte jag, vem vet inte Embla.Jag och husse har ju en deal hund nr 3 kommer ju inte springandes in så att säga. Men i ett svagt ögonblick så sa han när jag frågade.Om jag går ner 25kg kan jag köpa en bordercollie då.Ja sa husse helt på det klara att de fixar hon inte.Men den som lever får se.Nu ojjar han sig att det kan nog ta tid.Så klart att det gör  10-12 mån iallafall.Sen ska han få se,eller det vill han nog inte .Tror det blir mycket löst och dallrigt.Men idag har jag gjort ett pussel av hunden.Varje bit motsvarar 10 procent.Tänkte han får en bit i taget så han vet när det närmar sig.I dag kan han vara lugn för jag hammnade i gotte träsket.Var så förbannat stolt i går när det inhandlades godis på jobb och jag avstod.Men idag när jag var trött som en gnu slog han till den lille sötsaks jävulen.Satt på axeln och narrades, nästa gång ska jag sopa till dig din lille fan.Godnatt

  

Av Ohlsson - 25 juni 2010 11:08

Ska snart inträda i den kommunala tjänsten, men det känns lugnt.Vi lagar sill och jordgubbar och snapsen klarar jag mig utan.Blommor under kudden skippar jag tänk om man drömmer om nån annan än maken(OPPPPS).Han ska minsann på fest han,men ska hämtas i kvällningen.Har väl fått nog av powerwalk långa sträckor.

Så ta det nu lugnt med snapsandet och ha en trevlig midsommar på er allla.

Av Ohlsson - 23 juni 2010 19:29

Tryck i tanten var där minsann, för dagen nymätt hos distriktsköterskorna i klippan.Bra tryck och hyfsad låg vilopuls.Känns ju tryggt att veta.Varför jag är yrslig får nån annan utreda.Strövat på strövet idag skönt  det var ett tag sen .Fotat en del i kväll i trädgården.Tänk att gå en fotokurs det skulle vara kul.Och så är det ju hostan,ja den plågar inte mig.Nej jag njuter av den,så enkel och ändå så underbar.Titta och njut......

Jag älskar hostor av alla de slag tar gärna emot nya sorter till min trädgård.


  

Av Ohlsson - 22 juni 2010 15:38

Trean gjordes idag, tack till hundkompisar för hjälpen.Lite att slipa på men en hel del satt ganska bra. Stannade på lidl och köpte grönsaker ibland har de otroligt fina sådana.Försöker att äta massor av frukt och grönt.Det finns ju ett mål långt borta.   

Jag upphör inte att förvånas över människo släktet, vare sig det är privat ,på jobb,eller i andra sammanhang.Ibland uppför vi oss som en bunke idioter.Där är djuren oss överlägsna.Med mycket mer förfinade sociala spelregler dem emellan.Köpte även nypotatis på vägen hem, årets första ska avnjutas idag. I mitt land blev inga satta , men vaxbönorna har kommit upp.Kan hända att jag serverar gräslök till, vilka underbara blommor den har.

  

Av Ohlsson - 21 juni 2010 16:58

För den 21-6-2010:

Rabattrensning

Hundbajs plockning

Trädgårdsträning fjärr

Start av tvätt

Tvätt av mig själv

Långprommis med hund

Trädgårds träning ff och fjärr

Dammsugning

Mera tvätt

Matlgning

Brödbak

Nu ska jag äta middag

Och det är mera dag kvar lite tv kanske

Jobbenatt. 

Av Ohlsson - 20 juni 2010 18:04

Tränade vi och lite annat jag husse och dogsen på klubben idag.Gott om folk var där så vi tog gubbarna med oss till andra sidan.Träning ger väl så småningom färdighet, men det är inget lätt moment,Sen åkte vi till Åke tagetes och hämtade lite blommor,nu planterat och klart.Köpte jordgubbar och det ska vi äta till kvällsmat,jag har nog ätit det i 5 dagar supergott.Hela helgen har jag och husse umgåtts, lite ovanligt .Nu väntar 2 jobbe helger så midsommar firandet får jag avstå.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards