Alla inlägg under november 2012

Av Ohlsson - 26 november 2012 10:32

 

Ja jag vet inte men kan hända liknar hon mig lite också.Och absolut till sättet charmig och smart  


Av Ohlsson - 25 november 2012 22:59

Fint besök fick vi hos Cirkus Ohlsson idag.Det var Tanjas o Henriks nya familjemedlem Hiro.Han skulle få träffa Balder (det är den enda jag litar på sa ungen hmmmm  )Nu överlevde kattan The Ohlsson pack tack o lov:)fast jag hotade med att de jagar i flock.

 

 

Ganska söt för att vara katt måste väl medges.

Annars har helgen betått av pyssel vi band kransar i fredags.Så här fin blev min som syster yster pysslat.Den pryder sin plats på dörren.

 

Men eftersom vi har en dörr till och den är tom så tog Myrrah på sig uppdraget att pyssla den (makalös hund det där hon kan så många saker  

 

Originellt om än inte lika vackert.Nu väntar en inte allt för lång jobbe vecka, och så ridhusträning och rallylydnad.Igår betällde jag ett tjänstetäcken till Myrrah, givetvis i orange o svart med namn och figur på.Bild kommer senare,men det påminner om Emblas.

Av Ohlsson - 19 november 2012 18:36

 

Den bruna bönan är nu ca 6 månader väger 12.9 kg och 45cm hög.Har nu tränat sin flock så att hon sover i sängen.Tänkte att hon skulle flytta ut till de andra hundarna en kväll,jag stod ut i exakt 26 min .Nu sover hon på mina ben för alltid  .Husses uppsägning är slut så nu har man hundvakt på heltid.Och det behövs!!! i kväll så bowlar han och efter 20minuter så hade jag inga foppatofflor kvar, jag talade i telefon en stund  

Tränar på stort o smått,ute o inne.Har tillgång till ridhus en gång i veckan skönt vid denna årstiden.Kommer att jobba lite mer  i december o januari.Det kom ju lägligt nu när Pelle är hemma.Nu startar snart allmänlydnads kursen på Söderåsens bk.Myrrah känns ganska allmänlydig men jag ska gå ändå för hundstörningens skull.Bra tillfälle att jobba intill andra ekipage, och på hemmaklubben är det lite stiljte just nu.Kommer att lära in nybörjar och fortsättnings rallylydnad med Embla.Ska bli så roligt, med något alldeles nytt.

Av Ohlsson - 1 november 2012 10:55

 

Mamman till barnet var lugn, jag mera tveksam och Myrrah jätteförsiktig  

Här bloggas det inte ofta, men vi tränar på i sakta mak.Spårar lite, tränar lite grunder,väntar på fortsatt allmänlydnads kurs.Har anmält Embla till en rallylydnads nybörjare till våren.Rehab i vattentrask fortfarande men inte så ofta, hon är musklad o fin.Lite trögt i stå ligg rörelsen men hon har ju aldrig varit så snabb.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards