Alla inlägg under december 2014

Av Ohlsson - 17 december 2014 10:36

Under antiken var Myrra mer värt i vikt än guld.De tre vise männen hade det med till jesusbarnet i Betlehem som gåva.Så långt åkte inte jag! Utan hitta min Myrrah  guldklimp, i Örebro trakten.Vår resa tillsammans är en krokig stig, där jag lärt mig massor.Skäms på mig att jag tänkt mig motorväg.Men skam den som ger sig.Och det gör inte Myrrah.Hon testar och testar .Jasså!!!! man fick inte bita i sängavlen nu heller.Om du flyttar din fot lite husse så kommer jag åt att bita i din sko........Vad då all mat på bordet är er.... orättvist......Varför får jag inte skrämma fåglarna de e nya  idag!! fattar du inte det matte de invaderar vår tomt...... Du skojjar räcker det att jag vaktar vår tomt inte grannarnas och grönområdet.

I helgen fick hon skämma ögonen ur sig på en matte som inte kunde prestera när det gällde.Så vissa saker fick hon göra själv och det löste hon galant.

Jag tror det bor en krigar prinsessa i den hunden.Nu ska vi kriga vidare .
Mot alla våra  framtida äventyr och inte titta bakåt en endaste gång.
    
Av Ohlsson - 5 december 2014 11:33

Sen vi fått kravet att gå in o jobba  8 korta turer på 8 veckor så känns det att fler dagar är stressiga och sönder hackade.Därför är helt lediga dagar guld värda, men samtidigt så stressande .Dessa dagar ska ju tillfredställa så många behov av en ledig dag.Så också idag, jag var så sugen på kall mjölk o lussekatt till frukost(Ja jag vet men jag är bara människa det slank ner en peppar kaka också  .Sitta i mitt kök och ha så mörkt bara mina stjärnor tända.Samtidigt som jag ville sova länge... krock o kollision.Löste det smidigt tyckte jag! Gick upp 06 med Pelle mata hundar intog min efterlängtade frukost det var becksvart ute gillas.Slappa vid datorn en liten stund och gick sen o la mig sov till 08.30.Tog frukost nr 2 vid tv kunskapskanalen älskar den.Softat hela fm .Ska se om det finns inspiration till lite dammsugning.Ikväll blir det träning i Segra hallen. Det ser nog både jag o Myrrah fram emot. Härligt med dagar då man drar lite i handbromsen.Kolla er handbroms ni också, det är nog inte fel.Idag får Embla pryda bloggen snart lika grå som jag.  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards