Alla inlägg under september 2012

Av Ohlsson - 25 september 2012 07:30

Känner jag idag .Jag och Myrrah ska åka till Gimo.Det är ju Emblas o min grej.I flera år har vi gjort det.Fast allt förnuft säger ta med nya hunden så suger det ändå.Ok valet kan ju vara att stanna hemma och det vill jag ju inte.Så nu drar vi 9 timmar i bil hur ska kvällen bli  .

 

Av Ohlsson - 20 september 2012 16:41

Husse som undrade varför vi inte skulle ha en labbe valp.Nu är han helförälskad i Myrrah.Och kunde man ha en hund med sådana öron. 

      Lite tiggeri vid skärbrädan tack o lov dreglar hon inte än(det räcker så väl med två)

     Dålig service  hur länge ska man ligga här innan nån fattar?

  Trofen som kudde.     


Av Ohlsson - 18 september 2012 22:06

       

Av Ohlsson - 17 september 2012 14:51

Matvanor har vi alla men inte lika.Jag är som labbarna frukost med en gång man vaknat.Myrrah är som husse måste vakna först, kan lämmna halva portionen.(de gäller att passa labbarna de är snabba då)Nu äter hon tre gången om dan och jag har dagit ned på portionerna,eftersom hon ändå inte åt allt.Väger ca 9 kg och är ?? hög .Får fram med tumstocken nån dag.Igår 16 veckor och det firade vi i Perstorp på kalas 32+32+27 års kalas.Bra med alla ungar på en månad, Myrrah skötte sig som man bör cool.Idag har vi besökt ett hyreshus och gått nån trappa och sen åkt hiss.Lite miljöträning i klippan förra veckan och sen körde vi till klubben och bara var på träningstävlingen.Vi går valpkurs och det är riktigt kul,bra med hundstörningen.V 39 åker jag o Myrrah till Svartbergs för lite träning och hundnörds dagar.Embla blir hemma ,hon känns seg och lite off.Fortsatt vatten trask varannan vecka. Rehab övningar hemma.Vi har faktiskt börjat nosa på lite rallyövningar.Nåt måsta vi göra och bruks och lydträningen känns tråkig då det går sämre än innan.Rallyn kan nog vara en kick för oss och hon vill ju jobba lite .  

Av Ohlsson - 9 september 2012 18:01

Firar vi med ett nytt halsband.Var på Sofiero igår kollade mest agility och lite i stånden med hundsaker. Oranga halsband fanns det inte så många.Så lyckan blev stor när jag fann detta.Och i realådan dessutom, en hundring bara för ett eckers i orange läder.

    

I veckan har vi spårat grus, granskog och gräsmattespår,inte så långa men lite olika upplägg.Lek och kontakt har prioriterats ett par dagar.Miljötränat på biltvätten blev det på em, och där

blev Myrrah stucken av något i nosen svullnade på en stund men nu är det borta igen.

Sover hur länge som helst på morgonen om det sker i vår säng:-)

Embla har spårat och kört uppletande impad av henne.Balder var kass i ett par dagar,tills jag kom på att hans magpiller inte fanns i hans dosett, så är det med egenvård:-)Nu mindre illamående igen.

15 veckor på dagen och lite parabolvarning är det på öronen.

 

Av Ohlsson - 2 september 2012 22:09

Att gå upp mellan 05 och 06 är numera en vana.Vaknar inte valpen så vaknar jag ändå.Tänk om man kunde etablera flera goda vanor så fort.Var hos Mona K i lördags i Hörby.Vi kollade in lite vad jag bör tänka på i träning.Har ju fått en ganska verbal dam.En sak som ökade ljuden, var häftiga kamp belöningar så de används, men med efter tanke.Godiset framme i handen var också svårt att hålla tyst om:Jag måste också lyssna noga redan hade jag lite släpp på tysta morr och så.

Annars flyter allt på vi tränar varsamt och inte alls enligt min plan som jag hade innan hunden kom.Men vi hinner nog vad vi ska ändå.

Nu har de kul och Embla bjuder in lika ofta till en lekstund.

 

 

Jaså var det det där med hundar i sängen,men man vänjer sig:-)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards