Alla inlägg under mars 2012

Av Ohlsson - 25 mars 2012 19:54

For vi idag för lite lek och bilder.Ska försöka göra en power point presentation till kursen leta för aktivering som jag ska ha snart.Så husse och hundarna fick agera modeller.Sen for vi till klubben och körde framåtsändande bla.

Här kommer lite bilder.

 

 

 

Och kul hade vi det syns på Balder!!!!!!!!!




Av Ohlsson - 23 mars 2012 10:10

10 på spåret

9-9.5 på upptaget

7-7 på upp letandet

belönar sig med att kampa med mitt koppel som stack ut ur fickan     aja baja

Lydnaden då ???? JA man får vad man tränar  


Av Ohlsson - 23 mars 2012 09:51

Är att vakna och inse att den förbannat komplicerade situationen du befann dig i, bara är en produkt av dina drömmar.  

sol

Av Ohlsson - 16 mars 2012 13:18

Sol och ny energi körde till klubben kl 09.00 körde igenom momenten.O ja det är väl så bra vi är ,inte så genom tränade men på gång iallafall.Idag fick det bli en glasspremiär det är vår.Påskliljor och penseer med hem.Fint.Gick i trädgården och räfsade och tänkte på Balder det är snart10 år sen han kom v 43 2002.Skulle ersätta en enormt saknad Bonnie som levt med oss i 14 år.Vilket ok, han axlade det väl så söt och go fick göra lite som han ville.En gullig tjock valp som älskade att umgås helst med hela kroppen.  Matte grät och körde hem från brukshundklubben. Han var aldrig dum mot nån annan hund bara så egensinnig .Så trygg var han då så nyfiken fortfarande vid 10 års ålder ,så med på allt.Sen kom allergin.Drömmarna fick ges upp.Men husse övertalades till en ny stjärna.Embla 12 veckor  hittad på en på en kennels hemsida.Fanns inte där men hos en fd valp köpare.Nu blev det fart jag och Tanja åkte innan husse ändrade sig.

Kom fram såg tiken ,Embla sov   söt sa jag o Tanja den tar vi. Inte så smart !!!Embla 12 veckor v 27 2005 som inte ville vara så nära .Låg gärna under en buske, eller ett bord inte alls kelen på samma sätt som Balder.Strök längs häcken när vi klippte gräs, hade inte varit med om så mycket. Hälsade  på rygg på det flesta, hundar som människor. Som det tog 2 år innan hon kom upp i soffan till oss.Nu kan man inte knö henne ur sängen  .Och uppskattar kel o mys ialla fall med hussen.Och vad har vi inte gjort vi har tagit oss fram till Elitsspår och klass 3 lydnad jag är stolt över oss.Denna underbara hund som alltid vill träna med mig.Som alltid försöker förstå, vill göra rätt,trots en ibland snurrig matte.

Om nu allt går min väg kommer v 27 2012 en ny liten varelse till oss ..... ska den heta.Vem är det hur kan vi kommunicera.Hur är den, vad vill vi göra ? Ett spännande år, ser fram emot sommaren.Vald med mer omsorg än någon av de andra.Ny ras ,nya skratt kanske nya tårar men en underbar hobby och livstil.jag bara älskar mina hundar.

 

 

 

Bonnie golden född 1988 Fåkens Bonilla tror jag hon hette.Hundarnas hund .Ebba blandis schäfer labbe född 86-87  kanske Tanja ser ju ut att vara ca 2-3 år.Husse har hår iallafall i nacken.Och Gustav vasa skägg.


Av Ohlsson - 8 mars 2012 12:01

Skulle damma av framåtsändandet.Fick damma rejält ingen bra helhet kvar,hyffsade delar.Ska polera saktagåendet .Och sen baklängeskedja lite tror jag.Tungen är kanon just nu ,lägger förvisso ut den långt men får på så sätt ett kanontempo in.Krypet nja.Skall kan min hund så jäkla bra   men inte som moment.Synd.Kom hem i morse från jobb och mötte vallhundskompisarna i skogen sen.Vi fick rastat men den planerade träningen fick vi ställa in.

Det har snöat i natt hur kul är det på en skala.Jag som var så glad och uppåt för några dagar sen ,kände våren spritta i kroppen o nu detta.

Svårt med vikarier på jobb så ska ner igen i em ett par timmar.SYND    att arbetsgivaren bara fotar ut de som jobbat hos oss ett tag.De hade verkligen behövts nu och till sommar lovet.Jag förstår inte att man kan jobba i fem är som timanställd, och sen kan man inte få jobba mer.Behovet finns ju uppenbarligen fortfarande.Nya stjärnor kommer in, kontakter med arbetsförmedlingen.Alltså??????.Nu blir man väl hängd för att förtala sin arbetsgivare men det skiter jag i och de är många fler som gör så.Då får man min själ se till så det finns folk i pooler och så.Jag skulle vilja se statistik på hur det ser ut män kontra kvinnor ,ang att man inte får mer jobb när man närmar sig en anställning.Idag är det internationella KVINNO dagen så stå på er där ute.TA INGEN SKIT.  Jobbe helg men tagit ledigt på lördag ska lyssna på en föreläsning med MEMEA MOLIN i Kristianstad.Morot från ÅBK ska bli trevligt.Hoppas på snöfritt nästa vecka då jag är mycket ledig och hade tänkt spåra en del och köra uppletande.Har bokat mark med ett par stycken, då gäller det att nyttja skogen till fullo.

Jätte många intressanta kurser på vår klubb just nu.Hade jag haft valp skulle jag hoppat på den med grundfärdigheter.Bara hoppas att den återkommer.Lite sugen att hoppa på uppletande kursen  bara för att höra andras infallsvinklar och se andra raser jag har ju mest sett retriver.Får fundera.Annars längtar jag till den 27 då Kernholm kursen börjar.En bit att åka men jösses så kul det ska bli.Hoppas nu att det snart blir parning också ,är så spänd och rejält sugen på valp till sommaren.


Bjuder på en bild på grabbarna i familjen Tänk när det är grönt igen.Då är alla glada utom Balder:(

 


Av Ohlsson - 6 mars 2012 09:00

Ibland känner jag att nu orkar jag inte ha mer  i huvudet, det är stopp jag vill inte veta mer, har inte plats.Då gäller det att blåsa rent, ut med skiten sortera.Då tränar jag hund!!! Igår prommenerade vi först med Camilla o Annamaria.Sen lite lydnad.Körde kryp,ff,tungapport och apporterings dirigering.Inte nöjd med tempot till konen,får ta en funderare.Sen körde jag till landet och la ett  upptag + kort spår med belöning tidigt på ca 15 m .Och sen snöre på första pinnen .Fikade och tog det efter 70 minuter.Bra upptag   men igen missade apporter:( .La ett litet spår med direkt påsläpp. Körde ut till Söderåsen medan det låg till sig.Tränade inkallning ,stegen ,hopp och lite annat pill.Inget fel på orken på hunden, så när det segar på tävling ligger det nog i min attityd  som påverkar hunden.Tillbaka till spåret tog med snörbollen och kampade som tusan vid varje pinne.Det är ju mycket korv o köttbulle av ren slentrian.Alla pinnar in:) Vad lär vi oss av det, ja variera belöning kan ju aldrig vara fel och så det där med tempo i spåret.Har massor av funderingar ang spårinlärningen med nästa hund.I synnerhet sen jag läst boken jag berättade om i förra inlägget.För att boosta mig själv lite och kunna se krypet bad jag husse filma en liten snutt på kvällen.Krypet är ju snorsvårt att kolla in och jag tränar ofta själv det.Hyfsat nöjd med vad jag såg , långt fram och så ska vi ha ett tempo som passar oss. Frittfölj denna följetång är det dags o släppa fokus på, det är vad det är och när jag ser filmen så är det bättre än vad som känns när jag går.Imorgon ska jag börja damma av framåtsändandet igen.Planen är Åstorp under dagen så kan sätta upp barometer resultat också.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards