Alla inlägg under april 2011

Av Ohlsson - 27 april 2011 14:46

Får ta plats i bloggen idag.Var och tittade på när han och syrran tränade agility,passade på att ta några bilder.Det gick jätte bra för dem, visst ser det härligt ut.

Vad jobbar jag för idag undrar han????

 

Dom svävar över hindren lätt som en plätt.

  Kontaktfält jaja men.

 

Ozzy är en blandning av pudel/cockerspaniel.Syrran är blandad som jag, fast vi är inte så lika.Grymt impad blev jag ialla fall.När ska ni tävla ????


Av Ohlsson - 26 april 2011 09:44

Mest skit så att säga.Jag gjorde en urdålig tävling i Kristianstad .Stackars Embla som inte är den modigaste och behöva ha med mig på lydnadsplanen.Tillbaka på ruta ett.Fel tankar, fel val .Promenad till Nybygget går och trillar,mest skit så att säga revbenen minns det ännu.Trillat in en massa godis,mest skit så att säga.Nu hoppas man på bättring .Sockermonster ,tävlingsdjävlar, och snubbelfötter far åt pipsvängen.

 


Av Ohlsson - 22 april 2011 10:02

Tillbaka från blåkulla.Det tar på krafterna att fara ut med kvasten  Var på klubben och tränade igår, en liten men tapper skara var där.Körde lite framåtsändande med kommendering.Bra att få kommendering.Lite hopp, ska väl va tusan att få avdrag för islag.Visst 85cm är högt men, om hon är pigg i benen så drar hon upp dem.

I lördags fixade jag fika på klubben.Tänkte ta lite kuliga hundbilder också.Jag är ingen kanonfotograf och motiven väldigt begränsade, bla 4 svarta labbar ingen större variation.Men jag kom hem nöjd med en del bilder i kameran vad tycks.Själv är jag salig, vackert,udda,oväntat,och det bästa föremålet står stilla.

     


Av Ohlsson - 18 april 2011 22:27

Tränade vi i trädgården idag.Halter ,har länge fokuserat på position och nu har halterna sackat efter.Apportering metall och tung på strövets parkering.Med massor av hets och håller fast hunden i halsbandet.Tempo är veckans ledord.Det var en del sådant som fattades igår.Nu kör vi vidare mot nya mål.

Var på Kaj Pollak föreläsning i förra veckan.Man får inte större prövningar än man klarar men idag undrade jag ????? Som sagt .Jobbar två dagar till sen ledig i Påsk.Tävling i Kristianstad blir det .Har aldrig tävlat bruks där ska bli spännande.

Av Ohlsson - 17 april 2011 15:12

Idag hände det som jag så gärna ville ,vi fick till det på lydnaden och nollade inga moment.Spåret 9 upptaget 9o9 uppletande 7.5 o 7.5 med ett föremål kort.OCH inga nollor på lydnaden JIPPIE. Många 5p men Inga nollor jag är så glad.Jag pratade med Embla hela tiden och bekräftade henne verkade som om hon slappnade av och inte blev så stel och konstig då. Förra helgen vann vi och jag var skitbesviken idag kom vi sist av de som kom till lydnad och jag är skit glad. Hundträning är förunderligt konstigt.514p och pers nu ska vi jobba på att alla 5:or blir 7:or. Tack till coacherna ni gjorde nytta.Firar me rött  

Av Ohlsson - 17 april 2011 15:02

Och så ock jag.Skämt o sidor, jag har ialla fall funderat på att jag vill bo på minnes lunden i Vedby när min tid är inne.Tänk där flyter ån stilla fram bredvid, det ger ett sånt lugn det där med vatten.Pratade om det hemma en dag och ja just vi e två borde kanske tycka samma.Pelle ville gärna ha en plats som man kan gå till    oj hur gör man då.Så i fredags när vi rastat i skogen på kvällen stanna vi till vid kyrkan och kollade lite.Pelle tyckte att det kunde nog vara på sin plats för jag stånkade så i skogen.  Så nu har vi en liten plan på hur vi vill ha det,kan vara skönt att veta vad den andra vill.Sen gick vi hem och brände ljuset i båda ändar godis och vin .Bisarrt fredags nöje men kändes viktigt för oss.

Av Ohlsson - 15 april 2011 10:28

Blev det idag.Jag sover så otroligt bra på ovanvåningen i Tanjas gamla säng.Vaknar inte en gång av att någon del av min kropp ömmar.Idag hade vi ingen tid att passa gillas.Saker att göra, men ingen bestämd tid så skönt.Bestämda tider stressar mig .Varför sover jag uppe jo Pelle går upp kl 5 nu när han jobbar 2 skift och jag vägrar vakna kl 5.Alltså sov jag till 07.30,gick ner och tog afil banan och musli.En flukt på datan och sen en stund på soffan under pläden.Kaffe kl 10 mysig start på dagen.Nu blir det Åstorp och handla lite till morgondagen. Ska fixa frukost o fika på klubben.Söndag ska vi testa våra kunskaper på tävlings banan igen.Hoppas på kalasväder ,och att vi kommer runt i skogen.Ska testa annan avlämmning på uppletandet.Och sen är det lydnad och då ska jag banne mig skärpa mig:)

Av Ohlsson - 12 april 2011 12:36

9-4 firade vi hennes dag med en tävling i Bjuv.7 kom till start 3 in till lydnad var av en bröt efter 3 moment.Jag och Embla vann och det var ju kul men jag är ändå ganska besviken.På mig själv som inte kunde hålla ihop utan släppte fram nervositeten.Det påverkar vår lydnad på ett negativt sätt: jag hade hoppats att vår träning skulle gett större resultat än vad den gjorde på lydnads delen .Skogs delen är där inget att snacka om.10 på påsläppet 9 på spåret och 6 och 7 på uppletandet och där både bytte hon och tuggade.Men vad ska vi göra med lydnadsdelen,för att få till det.Och ändå tyckte jag vi utvecklats.Vårt mål att nolla färre moment uppfylldes.Jag tycker att jag lägger massor av tid till träning eller så är det kanske så att vi nått vår gräns.Ja det kommer fler tävlingar och man hoppas ju att poängen kommmer.

Ett rosa sånt här fick damen i födelsedags present av sin matte.

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards