Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Ohlsson - 5 mars 2010 14:35

Äntligen skulle surdegen vara färdig.Har ju ingen stenkoll på hur det funkar men man får ju testa sig fram.Gick minsann upp i ottan och bakade.Tog undan lite surdeg till framtida bak,ska testa att ha den i kylen och mata en gång i veckan.Tog resten o dela på 3.  2 delar använde jag till ett ljust bröd, vetemjöl special och manitoba cream blev mjölsorterna.Ingen kryddning förutom sirap och salt.Ingen jäst bara surdeg.Blev jätte gott och jäste bra.

Resten av surdegen blev ett bröd med vetemjöl special, grovt rågmjöl, och rågkross som legat i blöt sen i går kväll.Här använde jag även lite jäst.Ser goda ut men har inte smakat.


Idag har jag dansat min dans..... kasat mig fram på is, till akompanjemang av solens strålar, fåglarnas kvitter och  en svag vind som smekt min kind.Och jag tänkte jag kindar gärna med vinden,jag flörtar gärna med solen och dansar min strövområdes dans om och om och om igen.  


I en paus i dansen hör jag hur det knastrar i di gulas munnar.Nån har lagt ut nötter till ekorrarna.Nån hård konstig utlänsk sort.Jag tror ekorren är för klok och tar dem inte, inget han är uppfödd med.Och jag bli orolig för gula magar, två dagar på rad har de tuggat nöt.Så nu har jag stulit av korrematen och matat min soptunna.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards