Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Noskvalster på gott och ont.

Av Ohlsson - 30 juli 2011 20:43

Förra helgen när jag var inne och jobbade så blev hundarna nysiga.Det accelererade under helgen och eftersom de träffat hundar som jag vet har noskvalster så blev det veterinären på måndagen.Där nös de inte en gång:( fick stronhold  utskrivet i engångs dos.Ifråga satte vettens beslut, men jag har ju inte läst djurmedicin.Så när jag stod på Doc Morris ringde Pelle.Vet hade ringt och ville ändra medicin, hade talat med en kollega.Så nu skulle de har interceptor istället:).Det fanns dock inte hemma så vi fick hämta det på onsdagen.Mutter vi skulle ju köra på sem på tisdagen.Men nu fick vi skjuta upp det.Det var som om det skulle så vara för på tisdagen blev moffe sjuk och akut inlagd på Helsingborgs lasarett.Hade det inte strulat med hundarn så hade vi varit i Värmland.Tacksam över noskvalstren ,som gjorde att vi var kvar hemma.Nu stannar vi i Skåne och gör väl någon dagsutflykt.Moffe är kanske lite bättre idag, och vi hoppas på fortsatt bättring.

Jag och Embla får träna vidare och anmäla till några andra tävlingar senare i höst.Behandlinger tar 3 veckor och sen en veckas karens.Så det blev att avanmäla Hbg och Kristianstad.Nu verkar hon tillfriskna fortare än Balder, som fortfarande nyser och snortar värre. 24-8 har jag räknat ut att vi bör vara på gång igen och börja bygga upp kondis och nosarbete.

 

 
 
Ingen bild

systeryster

31 juli 2011 10:58

Slumpen eller ödet?? Man kan ju undra... Tacksam att du var hemma i alla fall!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ohlsson - 14 februari 2019 14:48

Saker blir inte alltid som man tänkt sig.Utmaningarna kanske blev för stora .Förutsättningarna var kanske inte opptimala.Ja orsakerna är många och långa och de tänker jag inte dryfta här.Men för mig blev det klart att mitt nya jobb som jag började 1/...

Av Ohlsson - 15 januari 2019 15:42

    Igår på min födelsedag for vi till stranden.Planen var Alestenar tänkte det kunde vara häftigt vid denna årstid,Men en halkig morgon, så planen ändrades till Ä-holm och sibirien. Det blåste förskräckligt underbart  .För mig som behövde rensa ...

Av Ohlsson - 13 januari 2019 13:54


 Idag händer det viktiga saker vi badar dinosaurier. Och det passar ju för mormor är ju typ från juratiden. Visst är det härligt att slabba med vatten, måla målarbok och bygga pussel. De två unga herrarna har ju lite olika önskningar.  ...

Av Ohlsson - 4 juni 2018 07:41

Nu har vi betat av ett av förra årets mål RLDF   . Vi hade uppflytt i och med en 100poängare,men vill ha titeln också. Så vi dammade av oss och anmälde till två klasser.Denna fantastiska hund som inte kört rally på ett år.Vi tränade med skyltar en gå...

Av Ohlsson - 20 maj 2018 23:10


Så länge så jag glömt lösenordet för bloggen.Vad händer här då.Ja Myrrah har tävlat en klass två  agility efter 13 månaders uppehåll och rehab träning.Det känns väldigt kul.Blixtra har tävlat klass 1 agility, det går undan,vi måste bli lite mer samst...

Ovido - Quiz & Flashcards