Alla inlägg den 20 december 2010

Av Ohlsson - 20 december 2010 22:08

Behövs ibland.Tog 2 timmars lur i går em efter jobbet + 10 i natt.Känns i kapp nu men fy vad jag hade tagit slut.Trött ,matt,kanske e det nåt på gång i kroppen.Skogstur idag och sen tränade jag lydnad så gott det gick på en parkering.

FF utan mutter ja jag kallar det så Embla har ju lätt gått i skall,nu har hon en annan variant hon låter inte skall ,inte pip utan ett mutter inte helt olikt en gris.Alltså belöning för utförda moment utan mutter.Fjärr på långt håll fick med alla skiften idag utan dubbelkommandon Jippi.Ska fila lite på stå sitt, men  prioriterar just att hon tar mitt kommando.Testade singnalkontroll på stå sitt ligg under march.En del att jobba på,  körde dem under baklänges marsch och hunden framför, och med kriteriet att stå kvar i position 10 sek fast jag fortsatte bakåt  för att få klick.Det var svårt i början ville gärna följa mig när inte klicket kom omedelbart.Hoppas på detta sätt få till en staga i dumrutan så småningom.

Tomtarna har idag kommit upp ur jullådan och lite bröd blev bakat.Hoppas på väder för lite träning ute i morgon också.

  



Ovido - Quiz & Flashcards