Alla inlägg under juni 2010

Av Ohlsson - 13 juni 2010 20:15

Finalen lite mör i huvudet var man allt idag.Upplet fm lydnad em.Lika roligt att se och uppleva allas aha och glädje.Ok min egen också, fick lite tips till framåtsändandet som jag gillade.Nu ska detta smältas varsamt, omvandlas till det bästa vi kan och sen ska vi banne mig tävla igen.

Imorgon jobbe dag.Men det blir sovmorgon inte dumt alls.

  

Ser ni mig nu stoppa för mycket gotter i min hund så påminn mig att hon går bättre på bollen.Jag har lätt att glömma.

Av Ohlsson - 12 juni 2010 19:13

Det är så kul, jag vill bara mera och hela tiden.Alltså träna hund(bättre än sex) ska ni veta som inte provat.Idag både bra och mindre bra saker i uppletandet,Inget som inte går att jobba vidare på,och saker som jag redan visste.Bla har jag svårt att kalla in henne i rutan.Det tänker jag jobba på imorgon.Jag är så full av motivation för träningen i sommar,hoppas det inte försvinner.

Av Ohlsson - 12 juni 2010 00:07

Ett spår som jag är så stolt över,pinnar metallskuv och assa nyckel+ 3 spets vinklar.Embla bara kör järnet.Det kunde jag leva på resten av dagen.

Student i Hbg fille fjonken gick ut i dag.Regn tunga skyar.Men jag var torr körde regnställ är ju inte så noga på det.Min syster var så fin men ack så kall. Så går det när man inte har kläder efter väder  skämt o sido vid den åldern så kan man väl klä sig själv eller????????

I morgon uppletande jag bara längtar.

Av Ohlsson - 10 juni 2010 21:05

Super bra,teori på fm gillade jag .Spår em superhunden gör det hon ska och gör det bra då blir man STOLT.Nu ska det filas på svårighet till imorg, så träningen blir utvecklande.Jätte intressant att se så många olika hundar och höra Jans resonemang kring det hela.Lärorikt.De e nått visst med spår. Nu sjunger husse för Embla hoppas hunden inte får men.

Av Ohlsson - 9 juni 2010 22:40

Regnkläder till imorgon 4 dagar hund med Jan Gyllensten http://www.jangyllensten.se/. Nu ska jag insupa massor av visdom och klokhet.Och hoppas en del stannar kvar, i teflon minnet.Jag vill jag vill men det är nog trångt där inne för en del försvinner bort.Spårkurs i kväll gick väl bra,avslut nästa vecka.Sen kurs paus över sommaren,ska ha en valpkurs till hösten.Sen ska jag ta en liten paus.Vill få lite tid att utveckla mig och Embla, bry mig om familjen och kära vänner.Fundera på vad resten av livet ska innehålla?Helt klart hundigt men i vilken utsträckning,ska det vara.Och vad ska vi göra bruks ,lydnad, rally ja vad vet jag. En sak är säker utställning blir det inte, vi är liksom inte av rätta virket varken hund eller matte. NATTI 

Av Ohlsson - 8 juni 2010 15:53

Träningen idag gick inte så bra ,hundens fel nej då.Jag var mentalt redan på väg i andra tankar  då vi åkte till träningen.Hon blev loj och okoncentrerad.Lite som ibland på tävling när jag får nerver.Nu var det ju bra att få till det på träning ,jag fick garskat till mig till andra omgången och då gick det så mycket bättre.Skit vad man påverkar.Nu stundar snart helgen och det ska bli så kul.Jag gillar verkligen det här med hundträning, hur kan man ha andra hobbies???? 

Av Ohlsson - 7 juni 2010 21:56

För den fina solstolen, ska njuta i den i sommar.Ja idag var min dag jag jobbade på morsdag så jag fick en egen idag.Middag och umgänge ikväll.Men jag fattar inte vad svärsonen menade ??

När han sa jasså ni har skator i trädgården också  


Gillar dem också ,svärsönerna alltså.

Imorgon ska jag och Embla fara o träna en stund.

Sen shoppa lite mat till helgens stora begivenhet.Hundträning tors tom sön.

Håll nu tummarna att skurarna blir få.

Fille  och en kusin till ska ju ta studenten och vi ska spåra.


Av Ohlsson - 4 juni 2010 13:58

Var det igår, först på jobbet 9-16 och sen på klubben.Mycket snurrar i huvudet, men det behåller jag för mig själv.Trött blir man iallafall av att sitta still och lyssna.

Idag var det också en del att lyssna på.På sundspärlan Tanjas examinering nu e hon kandidat.Glad som en speleman var hon.Så nu har alla mina kids en bra utbildning.        Stolt mor som de ärvt sin klokhet från  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards