Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Spår var det här

Av Ohlsson - 21 april 2010 15:47

Lite gen rep inför lördagen.Kort spår med fyra apporter.Ca 500m.

På de första 150 händer massor,upptags ruta , spetsvinkel, sen en böj 20m efter spetsen, sedan en pinne.Spår vidare inga långa transporter, lite serpentiner tajta  vinklar och böjar.Avslut med en spetsvinkel och efter den ganska snart en rät till höger.Spårupptaget gick idag till höger,senast till vänster.Klockrent upptag, och sen till spetsen den kom tidigt och det märktes.Lite snurr och cirklar men jobbade ut det och sen till böjen.Här kändes det som om linan stramades till och man såg att Embla blev mer nogrann.Och det var ju min tanke att inte rusa iväg utan verkligen anstränga sig.Spetsen på slutet  gick glasklart.Ett kul spår. En prommis på strövet hade hunnits med under tiden spåret låg till sig,ca 60min.Till landet där bjöds det på middag.Sen körde jag till ljungbyhed för att träna lite.Där var redan folk, men det var kändisar.Så vi delade tjänster jag stod som mottagre på en budföring, och fick ett framåtsändande tillbaka.UPS gubbarna i all ära men de talar inte, och jag har inte haft nån tävlingsledare som pratat.Nu fick vi träna på att inte tjuva på tävlingsledaren kommandon.

Ikväll D-hus möte i Höör.Och vad det ger vet jag inte, förhoppnings vis något,möten är inte min grej.Men det ingår i det ideella uppdraget.Och eftersom jag oftast jobbar kväll ,så känns det bra att kunna vara med nån gång.

Imorgon jobbe dag, sen ska jag vara stugvärd på kvällen.Nu har denna bloggen blivit väldigt hundig ,får ta en funderare på andra infalls vinklar.


 
 
Mia med flock

Mia med flock

21 april 2010 21:19

Såg dig på Söderåsen idag när jag susade förbi!

Vad är det för fel på hundig blogg?

http://agilityvilda.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ohlsson - 14 februari 2019 14:48

Saker blir inte alltid som man tänkt sig.Utmaningarna kanske blev för stora .Förutsättningarna var kanske inte opptimala.Ja orsakerna är många och långa och de tänker jag inte dryfta här.Men för mig blev det klart att mitt nya jobb som jag började 1/...

Av Ohlsson - 15 januari 2019 15:42

    Igår på min födelsedag for vi till stranden.Planen var Alestenar tänkte det kunde vara häftigt vid denna årstid,Men en halkig morgon, så planen ändrades till Ä-holm och sibirien. Det blåste förskräckligt underbart  .För mig som behövde rensa ...

Av Ohlsson - 13 januari 2019 13:54


 Idag händer det viktiga saker vi badar dinosaurier. Och det passar ju för mormor är ju typ från juratiden. Visst är det härligt att slabba med vatten, måla målarbok och bygga pussel. De två unga herrarna har ju lite olika önskningar.  ...

Av Ohlsson - 4 juni 2018 07:41

Nu har vi betat av ett av förra årets mål RLDF   . Vi hade uppflytt i och med en 100poängare,men vill ha titeln också. Så vi dammade av oss och anmälde till två klasser.Denna fantastiska hund som inte kört rally på ett år.Vi tränade med skyltar en gå...

Av Ohlsson - 20 maj 2018 23:10


Så länge så jag glömt lösenordet för bloggen.Vad händer här då.Ja Myrrah har tävlat en klass två  agility efter 13 månaders uppehåll och rehab träning.Det känns väldigt kul.Blixtra har tävlat klass 1 agility, det går undan,vi måste bli lite mer samst...

Ovido - Quiz & Flashcards