Direktlänk till inlägg 14 mars 2014

Hundtränings känslorpå gott o ont.

Av Ohlsson - 14 mars 2014 09:40

Jag förvånas av hur mycket av mina känslor och mående  är kopplat till hundträningen.Den underbara känslan när allt stämmer när det går framåt, men också den misslyckade när det så kallat skiter sig.Och då har jag ändå med denna hunden bestämt mig för att jag enbart tränar för min egen skull.Inte för att passa in ,vara delaktig eller vad som funnits i huvudet innan.Jag har bestämt mig för att göra på mitt sätt och mina villkor.Gärna ta hjälp av andra men noga väga om råden jag får tilltalar mig eller inte.Att inte lyssna på hur lång har du kommit!! hur gammal är hon nu!! har du varit ute och tävlat?Kommer säkert ha en hund som vid 4 års ålder kan elitmomenten  men inte tävlat.Men blir det så är det mitt val.Det är jättekul att träna in nya saker .Jag har helt ändrat synen på min hundhobby,men ändå så blir jag så påverkad om det går bra eller dåligt  .Skumt de tolkningar av prestationen gör jag ju bara själv.Jag borde kunna se de som ett steg på en utvecklingsfas istället för misslyckanden.Frågan är hur mycket avspelas till hunden i dessa läge.En hel del tror jag.Just nu har någon gett mig lite luft under vingarna och helt plötsligt flyger vi.Men inte är det långt till stört landning och vem står för dessa känslomässiga djupdykningar jo jag.Ja antar att när man kan nyanserat se på sin träning och rida på framgångsvågen utan att trilla av vid minsta motgång.Då går det framåt vilken sport man nu utövar.Så positiva tankar gott folk det lönar sig alltid.

 

 

Smilla alias blåsan.Men nu får hon ha ett nytt smeknamn.Nu kan hon ju hålla tätt.Detta är syrran nytillskott  o så ljuvligt söt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ohlsson - 14 februari 2019 14:48

Saker blir inte alltid som man tänkt sig.Utmaningarna kanske blev för stora .Förutsättningarna var kanske inte opptimala.Ja orsakerna är många och långa och de tänker jag inte dryfta här.Men för mig blev det klart att mitt nya jobb som jag började 1/...

Av Ohlsson - 15 januari 2019 15:42

    Igår på min födelsedag for vi till stranden.Planen var Alestenar tänkte det kunde vara häftigt vid denna årstid,Men en halkig morgon, så planen ändrades till Ä-holm och sibirien. Det blåste förskräckligt underbart  .För mig som behövde rensa ...

Av Ohlsson - 13 januari 2019 13:54


 Idag händer det viktiga saker vi badar dinosaurier. Och det passar ju för mormor är ju typ från juratiden. Visst är det härligt att slabba med vatten, måla målarbok och bygga pussel. De två unga herrarna har ju lite olika önskningar.  ...

Av Ohlsson - 4 juni 2018 07:41

Nu har vi betat av ett av förra årets mål RLDF   . Vi hade uppflytt i och med en 100poängare,men vill ha titeln också. Så vi dammade av oss och anmälde till två klasser.Denna fantastiska hund som inte kört rally på ett år.Vi tränade med skyltar en gå...

Av Ohlsson - 20 maj 2018 23:10


Så länge så jag glömt lösenordet för bloggen.Vad händer här då.Ja Myrrah har tävlat en klass två  agility efter 13 månaders uppehåll och rehab träning.Det känns väldigt kul.Blixtra har tävlat klass 1 agility, det går undan,vi måste bli lite mer samst...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards