Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Ohlsson - 27 februari 2012 18:20

Spårade i lördags total katastrof haveri eller vad man vill kalla det.Strul i upptag missade vinklar till sist tog jag henne med mig och gick till bilen och det var länge sen.Kunde ej släppa tanken på vad som hänt.Kan det vara asfalts spåren tja 2 ggr gör nog ingen skada.Noskvalster igen tja hon körde ju uppletandet utan problem.Analys upptaget strulade jag nog till själv skulle testa en ny grej ångrade mig och velade.Men spåret då???.Nya tag på söndagen nytt upptag gick åt höger med en godis gömma efter 20m.Släppte på 7m ifrån var noga med hennes aktivitets nivå ,då hon dan innan gick på högvarv.Klockrent samlat och snyggt .Sen hade husse lagt som han kallade det ett konditionspår.Ca 1000m backe upp backe ner kalhygge jag hatar kalhygge .Fy för den lede föll pladask en gång. Det enda han säger tänk när du har en 3 årig kelpie.Men den kan man nog lära att spåra i ett lagom tempo. Jag har aldrig på allvar tagit itu med detta med Embla och det straffar sig nu.3 spetsvinklar som han snitslat så jag ej såg snitslen.Vi missade 2 apporter de tog jag för dagen med jämnmod då det andra fungerade.Men missade apporter är inget kul och där tror jag tempot spelar roll.Så hennes aktivitets nivå blir det som ska jobbas på ,mindre ben och mer hjärna.

Sen jag skaffade Balder för 10 år sen har jag köpt en hel del hundböcker  Vill nån låna så hör av er.Vissa skatter vissa inte ens färdiglästa.En som kommer att hammna i skattgömman är den senaste.Spårhunden och lukterna.

 

Väldigt bra och intressant.Tiken som jag kollat på valp efter löper nu, och med alla odds rätt så kan jag vara med valp v 27.Och på måndagen v 28 har jag och Pelle varit tillsammans 30 år.Vilken fin present han kommer att få.


Ovido - Quiz & Flashcards