Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Ohlsson - 10 februari 2012 09:06

Spårade siabspår för första gången i onsdags.Så kul det var vi gjorde 2 spår.  1:a doftvatten och tre korvbitar i början sen en dutt vatten ca var 50 cm 3 små korvbitar i spåret och en apport,  ibland en ihållande stråle lite längre.Lite snurrigt i början äta korv o sen då.Efter ca 15 m syns det att hon hittat uppgiften och spårar bra.Har ungefär samma spårsätt som i terräng dvs att hon ibland checkar av sidledes.Spår 2: ingen korv överhuvudtaget i spåret 2 vinklar 2+slut apporter en sträcka utan vatten där jag istället gick upp på gräs (vattnet tog slut).Inga tveksamheter i starten alla apportet in. Och lite renare i spåret .Nu får det göras en plan för utveckling.Ska även köra något skogspår nästa vecka .Mest för att övertyga mig själv att det inte påverkar det negativt.Nojjig .

Balder har intagit en mer avslappnad attityd vad det gäller badrummet.Klickar inte längre men använder brummet som markör! då kan det komma godis.

Häromdagen blev han kass som fan hade ätit skit i skogen,då blev det både magmedicin och smärtstillande innan han blev lugn.Men jag vill ju inte att han ska behöva gå kopplad på promenaden och komma när jag kallar om man äter skit.TJA ni som känner Balle Hopp vet ju hur det är.

Hässleholms hundhall var helt ok att träna i inte så stor, men man ju lägga upp träningen därefter.Köra delar på de moment som behöver mera plats.100kr i timmen vardag fram till 16.00 är kanon pris.Inte så lång att köra bra omväxling till ridhus.Embla har aldrig varit på konstgräs, de ställen vi har varit inne i är ridhus och boulehallen men det var inga problem.

Lite viktnedgång denna vecka ,förra blev det ju + så nu är det rättat och vi är på banan igen. Jag  ska ta min mottävlare på upploppet är det tänkt.



Ovido - Quiz & Flashcards