Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Papplåda

Av Ohlsson - 7 juni 2012 10:27

Inatt drömde jag att valpen kom levererad i en papplåda.Ingen stamtavla och inget veterinärintyg.Och den ville bara ut och gå, bara för att hälsa på gamla tanter.Det var en konstig valp, såg ut som den skulle men hade ett mänskligt väsen och kunde tala. Ja jag hoppas på en mer normal kelpie.Träffade en hos Kernholm, jag är numera åskådare på den kursen.Den var snygg och hade god fart .Träffade två där för ett tag sen som jag inte gillade.Men ens egen hund är alltid snygg. Kollade in lite tävling i Landskrona i går och körde sen till citadellet och kollade.Bestämde oss för att köra dit en dag när det är varmt och kolla.Har aldrig varit i L-krona och turistat.Tjatar och bönar på husse att vi ska sticka till sm.Han är svår att övertala.Gillar att planera i goooooood tid och jag är impulsiv.Skulle kunna skita i husvagnen och ta Tanjas tält och bara blåsa upp.Nja vi får väl se.Det är en bit till Borlänge. Har slarvat med prommisarna nu två dagar så idag och framåt så får det bli långa och lite offroad.Tycker Balder lagt ut lite nu när vi gick mindre efter Emblas op.Själv tappade jag 2.6 kg förra veckan och det är inget jag saknar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ohlsson - 14 februari 2019 14:48

Saker blir inte alltid som man tänkt sig.Utmaningarna kanske blev för stora .Förutsättningarna var kanske inte opptimala.Ja orsakerna är många och långa och de tänker jag inte dryfta här.Men för mig blev det klart att mitt nya jobb som jag började 1/...

Av Ohlsson - 15 januari 2019 15:42

    Igår på min födelsedag for vi till stranden.Planen var Alestenar tänkte det kunde vara häftigt vid denna årstid,Men en halkig morgon, så planen ändrades till Ä-holm och sibirien. Det blåste förskräckligt underbart  .För mig som behövde rensa ...

Av Ohlsson - 13 januari 2019 13:54


 Idag händer det viktiga saker vi badar dinosaurier. Och det passar ju för mormor är ju typ från juratiden. Visst är det härligt att slabba med vatten, måla målarbok och bygga pussel. De två unga herrarna har ju lite olika önskningar.  ...

Av Ohlsson - 4 juni 2018 07:41

Nu har vi betat av ett av förra årets mål RLDF   . Vi hade uppflytt i och med en 100poängare,men vill ha titeln också. Så vi dammade av oss och anmälde till två klasser.Denna fantastiska hund som inte kört rally på ett år.Vi tränade med skyltar en gå...

Av Ohlsson - 20 maj 2018 23:10


Så länge så jag glömt lösenordet för bloggen.Vad händer här då.Ja Myrrah har tävlat en klass två  agility efter 13 månaders uppehåll och rehab träning.Det känns väldigt kul.Blixtra har tävlat klass 1 agility, det går undan,vi måste bli lite mer samst...

Ovido - Quiz & Flashcards