Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Ohlsson - 11 juni 2012 08:51

I oktober betämde jag och Pelle att det kunde vara tid för en ny hund.Kelpie var jag rätt säker på.Kollade in 2 kennlar,hade kontakt med båda men drog mig ur av olika orsaker.Sen bestämde jag mig för en tredje och så gick tiken tom.Nu är de små pralinerna på kennel nr fyra 2veckor.Fortfarane ser de ut som brunråttor.Vecka 27 ska vi åka och titta.Hur lång tid är inte det.

Så under tiden så får jag roa mig med annat.Ex cavalettibommar till Embla lägger ut stegen på marken och så får hon traska flera ggr varje dag.positionsträning,backa träning,lite svårt det syns.

Lite hundtävlingar i går i Göinge Broby,med en väldigt speciell tävlingsledare.Så kan man nog säga utan att vara dum.Men upplägget var knasigt och ändrar man sen  så alla inte får samma så är det lite skumt. Kul var det att titta då kompisen tog sitt andra 1.a pris i elit.

    

Den här lilla godingen och det ska sägas att det ligger mycket träning bakom.För det är ingen lätttävlad hund.Så grattis till C det är ni värda.

Saknar att tävla konstigt för jag blir ju nervös och så.Men det är åndå speciellt.Nej nu blir det skogen och sen  4 dagars arbete.

Ovido - Quiz & Flashcards