Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Ohlsson - 17 februari 2011 09:54

Ja en del förutom det vanliga jobb och hundpromenader.Två tränings tillfällen i klippan för att få till störningsträning.Ett på lilla torget vid apoteket,ett på storköpets parkering.Människor bilar cyklar och annorlunda ljud.Embla har skött sig bra vid båda tillfällena,behövde inte sänka mina kriterier för utförandet så mycket.Är så glad att jag följde min känsla för 2 år sen och traskade i byn hit och dit och miljötränade.Har också fått en tanke ställare ang miljöträning för nästa hund.Nu är det inte bara hunden som tränas, det går inte att köra hund i denna miljö och samtidigt oroa sig för vem som ser oss.Alltså full fokusering på hund och skit i vem som går förbi.Är det nån som undrar så bjuder vi på detta(har väl ändå inte betraktats som helt normalt funtad ändå, när jag ex storhandlar i hundstassen)Denna känsla ska konserveras att använda på tävling.Hör ni hur bra det låter:) Hoppas det går.

Nu till annat kollar ni tv det där programmet som handlar om svenskar på sem.Två tosiga damer med papegojor på axlarna,våra grannar på sem i somras.

Ang tv och annan teknik. 

Så fick jag äntligen bredband igen Felia oj förlåt Telia fick fixat rubbet, hur det vet de nog ej själv. 

Efter 11 dagar 6 samtal,3 timmars telefonkö du är nr 48 i kö ditt samtal beräknas ta 32 min,ett modem för 500 spänn eller bredbandet bundet 12 mån funkar det nu äntligen.Nu har jag två fungerande modem, bundet bredband i 12 månader(tack o lov till samma pris som innan annars hade jag kännt mig riktigt blåst )Jag har talat med 6 olika människor som hade 6 olika sätt att hantera detta, vissa bättre vissa sämre.OCH det var faktiskt inte fel på min utrustning Telia.SUCK

  

Avslutar med att gratulera husse på hans 54 års dag idag.Pussa hundar? ja du husse den hunden äter så mycket skit så du kan inte ana.Så frågan är väl har vi dvärgbandmask i Skåne?? Puss på dig!!! jag tar det säkra före det osäkra och skickar den över nätet.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards