Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

Lågt rankad och klicker torka

Av Ohlsson - 27 juni 2010 21:24

Ligger lite lågt på rankingen just nu.Först kidsen de är 3 och sen hundarna de är 2.Det innebär att jag som bäst ligger 6:a.Forskar inte mer i det, kan bero på att jag har husse puttat hela mornarna i helgen.Men han snarkar så jag blir galen.Och ska man jobba långa dagar så vill man sova tills klockan ringer,04;30 ser jag rött om jag väcks.Helgen har runnit förbi och nu ska det jobbas mån o tis också.Ingen hundträning på flera DAGAR:( Fick bli ett litet pass i haven i kväll med fokus på halter, damen har glömt att man ska sitta.Kom på en sak som Jan sa att hon har lätt för att skapa minnes bilder.Det tål att tänka på i träningen.Har tränat mycket backa fritt följ och där inte varit så noga med halter kan det vara det som spökar säg.Vem vet inte jag, vem vet inte Embla.Jag och husse har ju en deal hund nr 3 kommer ju inte springandes in så att säga. Men i ett svagt ögonblick så sa han när jag frågade.Om jag går ner 25kg kan jag köpa en bordercollie då.Ja sa husse helt på det klara att de fixar hon inte.Men den som lever får se.Nu ojjar han sig att det kan nog ta tid.Så klart att det gör  10-12 mån iallafall.Sen ska han få se,eller det vill han nog inte .Tror det blir mycket löst och dallrigt.Men idag har jag gjort ett pussel av hunden.Varje bit motsvarar 10 procent.Tänkte han får en bit i taget så han vet när det närmar sig.I dag kan han vara lugn för jag hammnade i gotte träsket.Var så förbannat stolt i går när det inhandlades godis på jobb och jag avstod.Men idag när jag var trött som en gnu slog han till den lille sötsaks jävulen.Satt på axeln och narrades, nästa gång ska jag sopa till dig din lille fan.Godnatt

  

 
 
Mia med flock

Mia med flock

28 juni 2010 07:16

Kasta u den lille jävlen för gott! Här fick han bo i midsommar, men nu är han ute ur huset igen!

Kul med Puzzlet! Motivation!

http://agilityvilda.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ohlsson - 14 februari 2019 14:48

Saker blir inte alltid som man tänkt sig.Utmaningarna kanske blev för stora .Förutsättningarna var kanske inte opptimala.Ja orsakerna är många och långa och de tänker jag inte dryfta här.Men för mig blev det klart att mitt nya jobb som jag började 1/...

Av Ohlsson - 15 januari 2019 15:42

    Igår på min födelsedag for vi till stranden.Planen var Alestenar tänkte det kunde vara häftigt vid denna årstid,Men en halkig morgon, så planen ändrades till Ä-holm och sibirien. Det blåste förskräckligt underbart  .För mig som behövde rensa ...

Av Ohlsson - 13 januari 2019 13:54


 Idag händer det viktiga saker vi badar dinosaurier. Och det passar ju för mormor är ju typ från juratiden. Visst är det härligt att slabba med vatten, måla målarbok och bygga pussel. De två unga herrarna har ju lite olika önskningar.  ...

Av Ohlsson - 4 juni 2018 07:41

Nu har vi betat av ett av förra årets mål RLDF   . Vi hade uppflytt i och med en 100poängare,men vill ha titeln också. Så vi dammade av oss och anmälde till två klasser.Denna fantastiska hund som inte kört rally på ett år.Vi tränade med skyltar en gå...

Av Ohlsson - 20 maj 2018 23:10


Så länge så jag glömt lösenordet för bloggen.Vad händer här då.Ja Myrrah har tävlat en klass två  agility efter 13 månaders uppehåll och rehab träning.Det känns väldigt kul.Blixtra har tävlat klass 1 agility, det går undan,vi måste bli lite mer samst...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards