Direktlänk till inlägg 20 april 2014

51:a och 1:a

Av Ohlsson - 20 april 2014 10:37

Förra helgen gjorde jag och Embla vår 51 officiella tävlingstart tillsammans vi har kört lydnad ,bruks o rallylydnad.51.an blev ingen hit men det var inte hundens fel    .Matten var kass!! vi har nog lite till att hämta, men jag får skärpa till mig inte nån jäkla slentrian och så de där fötterna bör styras upp lite.

Denna helgen gjorde jag och Myrrah vår premiär.Rallylydnad nybörjare men ett godkänt resultat och även här en matte som ska styras upp.Jag var så nervös det var länge sen jag kände det så jobbigt.Jag och denna hund har ju inte haft en spikrak väg till tävlings banan.Det har funnits stunder då jag inte trott att vi kommer dit.Platsliggningen är ännu en nöt att knäcka.Därför ska vi köra lite rallylydnad för att  komma ut  på tävlings platser.Prestera o samarbeta på nya platser.Möta hundar av alla de slag.Känna att vi kan!! så tar vi tag i det andra paralellt.Myrrah är en väldigt spännande hund att träna GALEN ibland och helt oförståsigpå ibland.Man måste tänka o planera. Ex jättelätt att klippa klorna på (eller för henne en nära döden upplevelse) men bara ligger där fint och stilla.Men du tränar inte på ett par timmar minst efter det .Du har missbrukat vår relation säger Myrrah.Titta mig i öronen skit på dig matte jag har en husse att umgås med.O dom är som ler o långhalm   Sensitiva klubben.Jag som mer är FÖR h vete har verligen fått träna på att lägga band på mig.Sen har hon i andra lägen ett revir och resursförsvar som hon inte kan få utlopp för hur som helst i min värld.   En alldeles underbar knasboll.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ohlsson - 14 februari 2019 14:48

Saker blir inte alltid som man tänkt sig.Utmaningarna kanske blev för stora .Förutsättningarna var kanske inte opptimala.Ja orsakerna är många och långa och de tänker jag inte dryfta här.Men för mig blev det klart att mitt nya jobb som jag började 1/...

Av Ohlsson - 15 januari 2019 15:42

    Igår på min födelsedag for vi till stranden.Planen var Alestenar tänkte det kunde vara häftigt vid denna årstid,Men en halkig morgon, så planen ändrades till Ä-holm och sibirien. Det blåste förskräckligt underbart  .För mig som behövde rensa ...

Av Ohlsson - 13 januari 2019 13:54


 Idag händer det viktiga saker vi badar dinosaurier. Och det passar ju för mormor är ju typ från juratiden. Visst är det härligt att slabba med vatten, måla målarbok och bygga pussel. De två unga herrarna har ju lite olika önskningar.  ...

Av Ohlsson - 4 juni 2018 07:41

Nu har vi betat av ett av förra årets mål RLDF   . Vi hade uppflytt i och med en 100poängare,men vill ha titeln också. Så vi dammade av oss och anmälde till två klasser.Denna fantastiska hund som inte kört rally på ett år.Vi tränade med skyltar en gå...

Av Ohlsson - 20 maj 2018 23:10


Så länge så jag glömt lösenordet för bloggen.Vad händer här då.Ja Myrrah har tävlat en klass två  agility efter 13 månaders uppehåll och rehab träning.Det känns väldigt kul.Blixtra har tävlat klass 1 agility, det går undan,vi måste bli lite mer samst...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards