Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Snart inga kvar !!!

Av Ohlsson - 29 augusti 2012 08:54

O då menar jag tanter.tanter som ser ut som tanter gjorde när jag var liten. Har två mornar sett en liten gumma/tant gående i Klippan.Svarta låga skor,nylonstrumpa hudfärgad ,mörkblå poplin sommar kappa,huckle knutit under hakan ljust med mönster,lilla svarta handväskan.Så söt o påminner om alla gummor man såg när man var ung.


Myrrah har hunnit bli 13 veckor drygt. 6.9 kg tung förra veckan vid vaccinationen.Flyttat in sin bur på rummet bredvid sovrummet ,där sover ofta de andra också.Varit hemma  med Balder o Embla själv 3 ggr, ca 1.5 timme var gång. Ska börja valpkurs på grannklubben, kul att få vara kursare.Tränar lite smått, orken är längre.Spårat fler gruspår med varierande resultat.Upplevt mattes tråkiga sida när man sprang fram till en annan hund .Usch o fy o blä sicken kärring.Skötte sig en snyggt resten av promenaden.Idag ska vi mingla i staden Ä-holm och i hembygdsparken.Fira moffe som fyller 83 och sen bara njuta av att resten av veckan är ledig.Till helgen ska vi träffa Mona Kernholm 1 timme.Jag hoppas på lite tips och så.Kom av mig lite hade sådana planer,skulle börja med så mycket tidigt.Så kommer hon äntligen valpen och vi myste mest.Jobbade rätt så mycket allmänt den första tiden.Nu tycker jag att det börjar stabilisera sig med de vardagliga sakerna och jag känner ett sug att påbörja den andra träningen.Vi klipper ett par klor varje dag och det har gjort underverk nu blir hon alldeles stilla i famnen en stund.Sen myser vi efteråt.

Jobbet rullar på eller vad man nu säger from 1 oktober ska vi ha timecare.Och 2 veckor innan får man reda på sitt slutliga schema.Det gäller att lägga sina vetotimmar smart.Så just nu har jag ingen aning om mitt schema from 1 oktober och 8 veckor framåt.Har lagt veto på föreläsningen med Maria Hagström så den ska jag väl inte missa.

Vattentraskar Embla fortfarande,ska köpa ett kort till och köra varannan vecka.Hon går emellanåt på smärtstillande och då funkar hon bra, har tempo och så.Men utan det så märks det att vi är inte tillbaka i form ännu.Funderar på om hon ska få prova rallylydnad om hon inte kommer tillbaka fullt.Jag har ingen erfarenhet av det och det kan ju vara kul att testa. Något bör hon ju få grejja med.Balder får nått spår och lite lyd i trädgården.


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ohlsson - 14 februari 2019 14:48

Saker blir inte alltid som man tänkt sig.Utmaningarna kanske blev för stora .Förutsättningarna var kanske inte opptimala.Ja orsakerna är många och långa och de tänker jag inte dryfta här.Men för mig blev det klart att mitt nya jobb som jag började 1/...

Av Ohlsson - 15 januari 2019 15:42

    Igår på min födelsedag for vi till stranden.Planen var Alestenar tänkte det kunde vara häftigt vid denna årstid,Men en halkig morgon, så planen ändrades till Ä-holm och sibirien. Det blåste förskräckligt underbart  .För mig som behövde rensa ...

Av Ohlsson - 13 januari 2019 13:54


 Idag händer det viktiga saker vi badar dinosaurier. Och det passar ju för mormor är ju typ från juratiden. Visst är det härligt att slabba med vatten, måla målarbok och bygga pussel. De två unga herrarna har ju lite olika önskningar.  ...

Av Ohlsson - 4 juni 2018 07:41

Nu har vi betat av ett av förra årets mål RLDF   . Vi hade uppflytt i och med en 100poängare,men vill ha titeln också. Så vi dammade av oss och anmälde till två klasser.Denna fantastiska hund som inte kört rally på ett år.Vi tränade med skyltar en gå...

Av Ohlsson - 20 maj 2018 23:10


Så länge så jag glömt lösenordet för bloggen.Vad händer här då.Ja Myrrah har tävlat en klass två  agility efter 13 månaders uppehåll och rehab träning.Det känns väldigt kul.Blixtra har tävlat klass 1 agility, det går undan,vi måste bli lite mer samst...

Ovido - Quiz & Flashcards