Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

fullt i huvudet gör ont

Av Ohlsson - 6 mars 2012 09:00

Ibland känner jag att nu orkar jag inte ha mer  i huvudet, det är stopp jag vill inte veta mer, har inte plats.Då gäller det att blåsa rent, ut med skiten sortera.Då tränar jag hund!!! Igår prommenerade vi först med Camilla o Annamaria.Sen lite lydnad.Körde kryp,ff,tungapport och apporterings dirigering.Inte nöjd med tempot till konen,får ta en funderare.Sen körde jag till landet och la ett  upptag + kort spår med belöning tidigt på ca 15 m .Och sen snöre på första pinnen .Fikade och tog det efter 70 minuter.Bra upptag   men igen missade apporter:( .La ett litet spår med direkt påsläpp. Körde ut till Söderåsen medan det låg till sig.Tränade inkallning ,stegen ,hopp och lite annat pill.Inget fel på orken på hunden, så när det segar på tävling ligger det nog i min attityd  som påverkar hunden.Tillbaka till spåret tog med snörbollen och kampade som tusan vid varje pinne.Det är ju mycket korv o köttbulle av ren slentrian.Alla pinnar in:) Vad lär vi oss av det, ja variera belöning kan ju aldrig vara fel och så det där med tempo i spåret.Har massor av funderingar ang spårinlärningen med nästa hund.I synnerhet sen jag läst boken jag berättade om i förra inlägget.För att boosta mig själv lite och kunna se krypet bad jag husse filma en liten snutt på kvällen.Krypet är ju snorsvårt att kolla in och jag tränar ofta själv det.Hyfsat nöjd med vad jag såg , långt fram och så ska vi ha ett tempo som passar oss. Frittfölj denna följetång är det dags o släppa fokus på, det är vad det är och när jag ser filmen så är det bättre än vad som känns när jag går.Imorgon ska jag börja damma av framåtsändandet igen.Planen är Åstorp under dagen så kan sätta upp barometer resultat också.

 
 
Ingen bild

tanja

7 mars 2012 21:59

Haha det där med att ha huvudet fullt känner jag igen, häromkvällen sa jag till Henke att jag kan bli så trött på mig själv. Alltid så full av ideer som snurrar runt i huvudet..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ohlsson - 14 februari 2019 14:48

Saker blir inte alltid som man tänkt sig.Utmaningarna kanske blev för stora .Förutsättningarna var kanske inte opptimala.Ja orsakerna är många och långa och de tänker jag inte dryfta här.Men för mig blev det klart att mitt nya jobb som jag började 1/...

Av Ohlsson - 15 januari 2019 15:42

    Igår på min födelsedag for vi till stranden.Planen var Alestenar tänkte det kunde vara häftigt vid denna årstid,Men en halkig morgon, så planen ändrades till Ä-holm och sibirien. Det blåste förskräckligt underbart  .För mig som behövde rensa ...

Av Ohlsson - 13 januari 2019 13:54


 Idag händer det viktiga saker vi badar dinosaurier. Och det passar ju för mormor är ju typ från juratiden. Visst är det härligt att slabba med vatten, måla målarbok och bygga pussel. De två unga herrarna har ju lite olika önskningar.  ...

Av Ohlsson - 4 juni 2018 07:41

Nu har vi betat av ett av förra årets mål RLDF   . Vi hade uppflytt i och med en 100poängare,men vill ha titeln också. Så vi dammade av oss och anmälde till två klasser.Denna fantastiska hund som inte kört rally på ett år.Vi tränade med skyltar en gå...

Av Ohlsson - 20 maj 2018 23:10


Så länge så jag glömt lösenordet för bloggen.Vad händer här då.Ja Myrrah har tävlat en klass två  agility efter 13 månaders uppehåll och rehab träning.Det känns väldigt kul.Blixtra har tävlat klass 1 agility, det går undan,vi måste bli lite mer samst...

Ovido - Quiz & Flashcards