Alla inlägg under mars 2011

Av Ohlsson - 13 mars 2011 11:21

Är det här.Pelle varit hemma sen i fredags förkyld hostig och feber.Jag vaknade kl 4 i lördags morse,visste inte riktigt vad som väckt mig.Släppte ut hundarna och tog lite dricka, fy fan nu blev jag varse.Efter 4 timmars toa spring så är man ganska sleden.Det var soffläge hela lördagen.Idag piggare men stannar hemma så jag inte smittar vidare.Så här ligger vi nu sida vid sida, med vars en sjuka och hoppas att inte skifta virus så att säga.Hundarna håller oss sällskap.Men Balle blir så kliig så nu får de ta en paus från sängen.Märks tydligt att det våras, Balle kliar mycket mer och nu är det snart dags att höja dosen kortison.

Av Ohlsson - 10 mars 2011 13:32

Har just sovit bort en hundträning,så blir det ibland.Hade grämt mig mer om det var strålande sol o så.Får ta igen det i kväll. Körde ett pass i går kväll,med hästskit i rutan.Embla valde snabbt att ta uppnäsan stå och få sin belöning.Matte glad som en lärka.Inkallning lydnads ok,ff ok,men steg förflyttningarna inge bra.På det hela ändå nöjd.Årets första åska,och sen snö.Vad är det för fel på våren fram med den nu.Imorgon jobb och nästa lediga dag blir onsdag,då går jag på långledig helg.Och ska förhoppningsvis ut och tävla, om inte kung Bore kommer på återbesök.

Av Ohlsson - 9 mars 2011 13:24

De sista 4 ggr jag legat i badkaret, så har Balder suttit klistrad vid badkarskanten.Lite skumt känns det ,verkar som han säger jag är här matte det är ok.Men vad är det han känner?Nojjar man riktigt så undrar man ju ska det hända något ,ska jag bli sjuk,trilla eller är han bara sällskapsjuk.Ja det visar väl sig.


Idag spår igen:Lånade fält och fick till.

1440m enligt min stegräknare.6+slutet som idag var favvobollen.

Fält+stubb, blåser friska vindar från höger i upptagsrutan, spåret går till höger.Bakspår igen.

Idag gällde det att hålla i sitt spår och inte strutta runt med näbben i höjden.Det blev Embla varse ganska snabbt.Första pinnen redan 30 meter efter upptagsrutan,inga problem .Alla pinnar in och även slutet.(Idag yxades pinnarna till igen så spår pinnen delades i åtta delar)Inga svårigheter att hitta flisorna.


Nästa spår var appellängd 3 pinnar och godis som slut.

Man blir så lycklig av att se Balder älga iväg,krum som en räka i kroppen.Han får den hållningen när han är glad.O så glad att få jobba o vara med.Gulle. 

Ica och snabb biltvätt hanns med när spåren låg till sig.Ikväll lydträning och jobbe natt.

  


Av Ohlsson - 8 mars 2011 22:19

Ja inte vet jag! men den var lika fet som vanligt.Fick köpt ett knäskydd till mitt onda knä och ett par nya puma byxor.De gamla är alldeles utslitna.

En rast runda tidigt på stövet ,lite träning på gröningen här hemma sen.Ruta,kryp inkallning,ff.Status nöjd.Jobbat  så imorgon ska jag njuta sovmorgon.Har lagt in om sem helgen v33 då bruks SM går, hoppas inget hindrar mig att åka dit.Har aldrig varit på nåt SM. Har fått plats på ett läger i vår  kul. Nu rullar det på.Kommit med på tävling ganska snart.Natti

Av Ohlsson - 7 mars 2011 14:39

Fast den började med löne samtal .status: tja

Klubben fm.

Framåtsändande:ivrigt

Hopp sitt hopp brukshöjd: tjuvar återhopp

Kryp:lugnt lågt

Stegen:lite stress

Inkallning stå ligg:segt ligg


Spår 1000m 5+slut (en spårpinne som jag splittat med yxa till 5 delar)Fält fullt av skit från Canadagäss.


Status: Framspår 3 m sen vänder och bakspårar (motvind i upptag ska kolla om det händer ofta i motvind) Spårar bra 2 pinnar på en sträcka av 50m från upptaget finner dessa + alla de andra och slut.Ringar alla spetsvinklar tycks vara svårt på öppna fält med vind.


Vedby .rundan + träning på parkeringen ff under kontroll .skall svårt att sitta och skalla reser sig gärna .Men bra skall och ihållande idag.

Däckad i korgen när vi kom hem.



Av Ohlsson - 5 mars 2011 21:03

Satt och roade mig med att titta på tävlings protokoll.Har ju startat 4 elitspår tävlingar och nollat mycket på lydnaden.Så jag satt och räknade om ups inte varit ,så kunde det blivit så många poäng.Ja att träna brukslydnad som tusan är ju ett av årets mål.Kollade även in vad som kunde göras på specialen.Tyckte att det var ju ganska ok.Har startat 4 tävlingar har poäng från tre specialer.339.5,316,300.5 när jag satt och kollade så kändes det ok.Den här dagen fattade jag att man kan ha 350 som bäst .Nu blev jag lite nyfiken vad de braiga som kör ex SM har.Så jag kollade in resultaten från spårspecialerna SM 2010.Nu fattade jag att jag har en skitbra hund som presterat detta .Och jag min dumsnut har bara snöat in på hur kass vi är i lydnaden,har missat att vi har gjort sjukt bra ifrån oss på specialen.Men nu när jag fattat är jag glad o peppad .

Ja lite skryt men va fan Embla bästa hunden.

  

Av Ohlsson - 4 mars 2011 10:04

Grönt vad skönt lääääängtar, får återanvända lite gröna sköna bilder.Superträning i går kväll med bra störning gillar  .Embla skötte sig fint, lite svårt var det när dumrutan var bredvid vanliga rutan.Men hon löste det.Sen ska man lära  sig att sluta i tid.Har på nätet hittat vårt sätt att fortsätta krypträningen. Kommer att ta tid men kan bli kusligt bra.Ser förändring redan.

     

O vad jag längtar,blunda! hör ni porlet, fågelsången ,myggan Fan nu bet den.Trevlig helg klia inte då blir det värre:) 

Av Ohlsson - 3 mars 2011 15:15

Har man ledigt när man drömmer om jobbet på nätterna.Kan man ju undra?Jobbar för tillfället i drömmarna också.Skit kan jag säga för drömmarna har en skum känsla.

Dagens hundträning: frittfölj på strövets parkering länge utan belöning,inkallningar och fjärr.Prommis där och sen backträning på Badvägen, ska försöka bygga lite mer muskler på Embla.Sen klubben och momenträning i kväll.

Jobbehelg väntar så ingen hundträning i helgen men husse rastar  .

Ovido - Quiz & Flashcards