Alla inlägg under juli 2010

Av Ohlsson - 11 juli 2010 21:05

Ja nu njuter ni väl alla sommarfreak.Jag däremot tycker det räcker.Idag har luftvärme pumpen används till att kyla.Till min och hundarnas stora glädje.En tur till Nordanå shoppade stort en kvast och servetter.Sen körde vi en runda och såg oss om kring.Ut och se o titta, jag hatade det när jag var yngre kunde inte förstå vitsen med detta.Nu känns det kul att köra dit kylaren pekar.Skumt kommer det med åldern.Laholm ,Knäred Åsljunga.En tur till ån ikväll och hundbad.

  

Imorgon jobbe dag den näst sista innan semestern.Mysigt att bara jobba två dagar denna vecka.Lite hundträning måste det bli,en kampanj på rutan och fjärr o vittring usch det lät mycket.sov gott

Av Ohlsson - 10 juli 2010 21:01

Av Ohlsson - 10 juli 2010 21:01

Var i Bjuv och kollade agility.Ja nu fanns det ju en plan för lydnadträning av våra hundar  också .Vi hundkompis och jag tänkte att vi åker till Bjuv och tränar lite.Bra störning så att säga.Tror båda två var nöjda med hundarnas prestation.När vi kört lite på deras uppvärmnings plan så minglade vi lite och fick ta del av lite agility.Jag kan förstå varför man fastnar,fart ,fläkt,kniviga passage, som kan spara tid.Socialt lite fest stämmning och en god kamratskap verkar råda.Lite stånd att köpa saker i och så.Embla fick prova massage,nja sa hon ligga på sidan vill jag inte.Men fick en skön massage ändå.Varmt var bara förnamnet TACK för plats i tältet  i skuggan uppskattades.Sen en liten prommis och bad i Klockarebacken.Hemma har vi provmålat 2 färger på huset och ska hämta en 3dje på mån.Svårt men det blir nog åt det gula hållet.Pysslat med torra blommor, lagat mat och druckit rose en helt perfekt dag.

Av Ohlsson - 10 juli 2010 21:01

Av Ohlsson - 9 juli 2010 15:49

Sa Balle om att bli förvisat ut när jag städade.Då kan det gå så här.

Här stod för två veckor sen 10 tagetes någon nermulad rest syns till vänster. Ja ja en kruka där löser problemet trodde jag .Ja sa Balle jag kan ligga runt en kruka inga problem.

Aha sa jag nu angriper vi problemet från annat håll vad vill hunden säga.VARMT skrek han äntligen hörd.Ok jag är snäll idag.Vi kör till ån.    Kör sa Embla jag kan springa dit på ett kick.Pust sa jag och Balle och vi körde ett kvarter.

Så här badar äldre herre  (jisses sa matte han badar)   då var han varm

Lugnt i sakta mak..... kom igen din skit sa Embla ska vi rejsa .

OOOOOPS nu kommer hon

Riktigt som hon ska är hon inte matte sa Balle, och gick upp på ängen en stund. 

Sen ägnade vi en stund åt att fundera på vem som bor i hålet i trädet .Nån som vet???Näcken får väl inte plats.       

Av Ohlsson - 9 juli 2010 13:01

Göres lämpligen på fredagen eller sen torsdag em.

Innehåller dammsug, våt tork, dammtork toa städ..... PHUUUU......

Går lättare med hög musik på.

Gärna nått svängigt så dammet yr.

Hundar förvisas gärna ut i trädgården.

Makar får gärna vara hemma och hjälpa till.

Nått gott rengörings medel får gärna användas luktar det gott så mår man bra.

Får gärna ske i en rasande fart.

Glasögon tages av stubbar man på synen går det fortare.

Muta tages fram innan, som beskådas under tiden, att avnjutas när det är färdigt.

Ja nu är det delat och uppbenat nu är det bara  den praktiska övningen som återstår.

oj stack visst huvudet i sanden lalalalala fint väder idag, nått på tv i em.so long

Av Ohlsson - 5 juli 2010 12:42

Smetade jag in mig i när det var dags för utflykt i helgen.Nice inte ett soleksem på armana fast vi var ute mycket på dan.Ska köpa mig en egen tub.På hundfronten inget nytt,träning i morgon och torsdag.Funderar på en lösning på min fjärr kommer väl fram till något.Sötsaks djävulen har varit in om i lördags kväll kunde inte låta bli drömrulltårtan med banan och jordgubbar.En bit hade väl varit ok men här var det allt eller inget  .

Ska jobba ett byte av pass på fredag natt och blir i gengäld ledig den 29-8.Känns inte allt för betungande.Onsdag kväll blir det Chris Chrisstofferson på Kronovalls vinslott hoppas på bra väder.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards